معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: در 9 ماهه امسال با تلاش و جدیت ثبت احوال استان اردبیل 81 مورد شناسنامه جعلی در سطح استان اردبیل شناسایی و افراد جاعل به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، ناصر نصیری در مراسم گرامیداشت سوم دی روز ملی ثبت احوال در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: حرکت ارزشمند ثبت احوال در ثبت به موقع وقایع حیاتی ارزشمند است و این کار به به‌روزرسانی اطلاعات در جامعه کمک کرده که باید با مدیریت صحیح در این بخش بتوانیم به اهداف موردنظر دست یابیم.
وی به صدور اولین شناسنامه در ایران در سال 1297 به نام فاطمه ایرانی اشاره و خاطرنشان کرد: این نامگذاری نشان می‌دهد که ما از گذشته‌ها نسبت به صیانت از آموزه‌های دینی و همچنین عشق به وطنمان علاقه خاصی داشتیم که نمونه این عشق‌ورزی را در نامگذاری ایرانیان به خوبی می‌توانیم مشاهده کنیم.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با بیان اینکه باید اطلاعات صحیح در مجموعه ثبت احوال پردازش شده و این اطلاعات به درستی در برنامه‌ریزی‌ها متجلی شود، بیان کرد: مهمترین این اطلاعات، اطلاعات هویتی است که سازمان ثبت احوال با ثبت وقایع حیاتی تلاش می‌کند تا در ارائه خدمات به هموطنان به شکل شایسته عمل کرده و به دور از افراط و تفریط زمینه حل معضلات و مشکلات فراهم آید.
نصیری با اشاره به اینکه ارائه نشدن برخی از آمار و ارقام در حوزه‌های مختلف به تشدید آسیب‌های اجتماعی منجر می‌شود افزود: اگر ثبت احوال در ارائه اطلاعات دقیق یاریگر سایر دستگاه‌ها باشد قطعا این آمارها و اطلاعات در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی زمینه یک هدفگذاری درست، مطلوب و شایسته را فراهم کرده و به کاهش هزینه‌ها منجر خواهد شد.
وی به آمار مهاجرت‌ها و آسیب‌های ناشی از آن اشاره کرد و گفت: اگر درست و دقیق آمارهای مهاجرتی ارائه نشود ما با مشکلات و معضلاتی همچون حاشیه‌نشینی روبرو می‌شویم که این خود آسیب‌های اجتماعی را به همراه داشته و زمینه نابهنجاری‌ها را در جامعه سبب می‌شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل ضرورت تحلیل و بررسی دقیق آمار و اطلاعات واقع‌بینانه را یادآور شد و اذعان داشت: ما اگر نتوانیم درست آمار دهیم قطعا در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها نیز درست عمل نخواهیم کرد و این کار به افزایش آسیب‌های اجتماعی به ویژه حاشیه‌نشینی، اعتیاد، طلاق و دیگر رفتارهای آزاردهنده در جامعه منجر خواهد شد.
نصیری با یادآوری اینکه آمار و اطلاعات ارائه شده از سوی ثبت احوال باید در همه حوزه‌های مدیریتی مورد توجه قرار گیرد اضافه کرد: ما با پنهان‌کاری نمی‌توانیم آسیب‌های اجتماعی را از بین ببریم چرا که عده‌ای دوست دارند آمار طلاق و یا آمار نابهنجاری‌های اجتماعی را در هاله‌ای از ابهام قرار دهند در حالی که این پنهان‌کاری تبعات زیادی را به همراه خواهد داشت.
وی توجه به ارائه آمار دقیق مرگ و میرها و امید به زندگی را برای افزایش نشاط اجتماعی یادآور شد و گفت: تک تک آمار وقایع حیاتی از ازدواج و طلاق گرفته تا زاد و ولد باید به درستی در اختیار مدیران و برنامه‌ریزان قرار گیرد تا مشکلات و آسیب‌های جدی‌تری را شاهد نباشیم.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل از همکاری شایسته ثبت احوال در زمان انتخابات برای صدور شناسنامه‌ها و کارت‌های ملی عموم شهروندان برای حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای قدردانی کرد و بیان کرد: در این زمینه باید جلوی جعل اسناد به ویژه شناسنامه گرفته شود به طوری که ما در استان اردبیل در 9 ماهه سال قبل 64 مورد جعل شناسنامه داشتیم که امسال این رقم به 81 مورد رسیده است.
نصیری ضرورت پرهیز از صدور شناسنامه‌های دستی را به مسئولان ثبت احوال یادآور شد و تصریح کرد: باید با صدور شناسنامه‌های الکترونیکی و توجه به کارت‌های ملی هوشمند جلوی جعل سایر اسناد و همچنین سوءاستفاده‌ها گرفته شود چرا که در عصر تکنولوژی و پیشرفت علوم دیگر نیازی نیست که هموطنانمان با کارت‌های متعدد خدمات دریافت کنند بلکه ضرورت دارد با کارت ملی هوشمند رمینه بهره‌گیری و استفاده راحت از خدمات عمومی برای هموطنان فراهم آید. وی به سخنان اخیر رئیس جمهور در باب شفاف‌سازی امور اشاره و خاطرنشان کرد: با شفاف‌سازی امور قطعا تخلفات و خطا در جامعه کاهش یافته و ما به جای آنکه هر روز با مفاسد و برخی گرفتاری‌ها در جامعه روبرو شویم به افراد جامعه اطلاعات دقیقی ارائه شده و قادر خواهیم بود براساس سلیقه مردم حکمرانی را در جامعه مطابق با روش‌های مدرن شاهد باشیم
 
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل شفافیت امور را در همه زمینه‌ها با نظارت همگانی یادآور شد و گفت: اگر همه مسئولان ما در اتاق شیشه‌‌ای به ارائه خدمات بپردازند قطعا جلوی سوءاستفاده‌ها از قدرت و مسئولیت گرفته شده و فسادها و برخی رانت‌خواری‌ها به حداقل خواهد رسید که قطعا پنهان‌کاری‌های گذشته سبب شده برخی اتفاقات
ناگوار در کشور در حوزه رانت‌خواری و سوءاستفاده‌ها شکل گیرد.

نصیری بیان کرد: ما اگر به صورت شفاف عمل کنیم قطعا در کنار رضایت مردم جلوی بسیاری از ناهنجاری‌ها از جمله طلاق، اعتیاد و سایر آمارهای نگران کننده گرفته شده و ما به جای یاس و ناامیدی در جامعه نشاط و شادابی را در جامعه در سایه اطلاعات دقیق و شفاف شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه نباید مردم را در ارائه اطلاعات نامحرم بدانیم اضافه کرد: اگر با صداقت با مردم رفتار کنیم آنها نیز به حقایق جامعه واقف خواهند بود و پذیرش بسیاری از اتفاقات برای آنها به راحتی امکانپذیر خواهد بود. معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل از ثبت احوال استان خواست؛ تا در کنار تلاش و جدیت برای صدور شناسنامه‌های مکانیزه نسبت به صدور کارت ملی هوشمند با همراهی مردم اقدام کرده و زمینه یک شفافیت واقعی را در جامعه در آمارها و اطلاعات فراهم آورند
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.