به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام میکائیل مقدسی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری بخش کورائیم اظهار کرد: یکی از راههای موثر در حفظ و نگهداری جمعیت روستایی و شهری ایجاد اشتغال پایدار در آن منطقه است که هم دولت و مسوولان بانکی برای اجرای آن تلاش کنند و متقاضیان را در این امر همراهی کنند.
او مسوولیت امانت دانست و گفت: این امانت از شهدا به ما رسیده و بر گردن ما حق بزرگی است که باید به نحو احسن آن را ادا کنیم.
حجت الاسلام مقدسی داشتن اخلاص ، وحدت و یکپارچگی، جلب اعتماد مردم و برخورد انسانی و قانونی با مردم را مهم ترین خصایص یک مدیر موفق دانست و افزود: اگر این خصایص در یک مدیر باشد قطعا آن شهر یا منطقه شاهد رونق ، توسعه خواهد بود.
مهدی بخشی ، سرپرست فرمانداری نیر هم در این جلسه از اجرای طرح جامع شهر کورائیم خبر داد و گفت: 98 درصد این طرح اجرایی شده و بزودی آماده خواهد شد.
وی به آسفالت ریزی معابر شهری کورائیم اشاره کرد و افزود: امسال توسط شورای شهر و شهرداری 30 هزار مترمربع آسفالت ریزی در شهر کورائیم صورت گرفته که اکنون این شهر بعنوان اولین شهر بدون کوچه خاکی نامگذاری شده است.
بخشی از بهره مندی 19 روستای این بخش به نعمت گاز طبیعی خبر داد و اظهار کرد: عملیات اجرایی گازرسانی به 15 روستای این بخش نیز در حال اجراست.
سرپرست فرمانداری نیر به اجرای بزرگترین پروژه طرح آبیاری در منطقه اشاره کرد و افزود: طرح آبیاری مکانیزه بوسجین با اعتبار بیش از 140 میلیارد ریال در حال اجراست که 700 هکتار از اراضی برخی از روستاهای بخش کورائیم زیرپوشش این آبیاری قرار خواهد گرفت.
وی گفت: 85 درصد تسهیلات از سوی دولت به صورت بلاعوض بوده و 15 درصد مابقی نیز آورده شخصی آن هم به صورت تسهیلات کم بهره به کشاورزان تعلق می گیرد.
بخشی همچنین از در حال اجرا بودن 2 طرح اشتغال فراگیر و روستایی توسط دولت در این شهرستان خبر داد و افزود: از زمان اجرای این طرح تاکنون 9 طرح اشتغال فراگیر در شهرستان نیر به تصویب رسیده است.
سرپرست فرمانداری نیر با اشاره به اختصاص تسهیلات به این طرح‌ها تصریح کرد: برای این 9 طرح 160 میلیارد ریال تسهیلات به تصویب رسیده که به محض اجرای آن برای 287 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.
بخشی در ادامه به اهمیت ایجاد اشتغال پایدار در منطقه اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین تسهیلاتی که تاکنون برای ایجاد اشتغال ارائه شده این 2 طرح می‌باشد که متقاضیان می‌ توانند از آن استفاده کنند.
وی گفت: اعتبارات خوبی برای اجرای این 2 طرح به شهرستان نیر اختصاص یافته که باید استفاده شود تا بتوانیم اشتغال پایدار را در منطقه فراهم کرده و از مهاجرت بی‌ رویه جوانان از روستاها به شهرهای بزرگ جلوگیری کنیم.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: شهرام اصالت نیری ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7116/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.