مدیر‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: پارکینگ وسایط نقلیه سنگین به وسعت 6 هکتار که توسط بخش خصوصی در سه راهی کورائیم و در شهرک حمل و نقل اردبیل ساخته شده در هفته حمل و نقل و راهداری افتتاح خواهد شد. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، علی رحمتی در نشست با انجمن‌های صنفی حمل و نقل در اردبیل اظهار کرد: این پارکینگ ظرفیت 2 هزار دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین را دارد. 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان اردبیل ۷۸ شرکت حمل ‌و نقل با 6 هزار و ۹۸۲ دستگاه خودرو نیمه سنگین و ۱۱ هزار راننده در زمینه حمل و نقل بار فعالیت می‌کنند که در 8 ماهه امسال 2 میلیون 600 هزار تن بار جابجا شده و این میزان در مقایسه با سال گذشته بیش از چهار درصد افزایش یافته است. 
مدیر‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر مسافر در 8 ماهه امسال در سطح جاده‌های استان جابجا شده‌اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش یافته است. 
رحمتی با بیان اینکه در 8 ماهه امسال بیش از 660 هزار مسافر از مرز بیله‌سوار تردد کرده‌اند، افزود: حدود 22 درصد از این مسافران ایرانی و 78 درصد مسافران خارجی بوده است. 
وی افزود: در چهار سال گذشته روند میزان تصادفات و متوفیان جاده‌ای سیر نزولی دارد که با توجه به تردد بیش از 65 میلیون تردد در سال در جاده‌های استان میزان کاهش قابل توجه و چشمگیر بوده و این اداره کل با اجرای برنامه‌های آموزشی برای عابرین جاده‌ها از قبیل موتورسواران، دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها، رانندگان وانت که همراه با اهداء برخی اقلام به صورت رایگان انجام می‌شود تلاش می‌کنیم همچنان شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در این استان باشیم. 
رحمتی با اشاره به بارش برف در آبان ماه سالجاری افزود: از آبان ماه راهداران این سفیران آرامش جاده‌ها در گردنه‌ها و محورهای مواصلاتی استان مستقر شده و با روحیه جهادی و انقلابی به مردم شریف خدمت می‌کنند. 
وی افتتاح پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در جاده کورائیم، تجلیل از راهداران نمونه استان، اعزام نمادین تجهیزات و وسایل نقلیه اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای به گردنه‌ها و شرکت دسته جمعی راهداران و تشکل‌های صنفی در نماز جمعه را از جمله برنامه‌های هفته راهداری در استان عنوان کرد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.