استاندار اردبیل گفت: راه‌آهن اردبیل بنا به درخواست فعالان اقتصادی، صنعتی و تجاری هم از توجیه اقتصادی برخوردار است و هم این پروژه توجیه فنی دارد.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر بهنامجو در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل اظهار کرد: در ماه‌های اخیر با تلاش و پیگیری برخی از مدیران جذب اعتبارات خوبی را به استان از محل منابع دولتی شاهد بودیم به طوری که برخی از ادارات تلاش کردند تا سهم خود را از وزارتخانه‌های مرتبط دریافت کنند.
وی با قدردانی از همت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و راه و شهرسازی در یک ماه اخیر برای پیگیری اعتبارات حوزه راه و راه‌آهن خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در حوزه راه 17 میلیارد تومان اعتبار استانی را با جذب 50 میلیارد تومان اعتبار جدید این رقم را به 67 میلیارد تومان افزایش دادیم تا زمینه تکمیل و تسریع در اجرای پروژه‌های حوزه راه فراهم آید.
استاندار اردبیل با بیان اینکه امسال سقف اعتبارات راه‌آهن اردبیل را به پیگیری مستمر از 86 میلیارد تومان به 186 میلیارد تومان ارتقا دادیم تصریح کرد: ما سعی کردیم با همراهی نمایندگان استان و جمعی از مدیران پرتلاش درصد جذب اعتبارات ملی را به خوبی ارتقا دهیم.
بهنامجو با اشاره به اینکه در کنار اصلاح شاخص‌ها باید همه دستگاه‌ها برای خودشان برنامه سه تا چهار ساله تعریف کنند افزود: تک تک دستگاه‌های اجرایی باید در افق روشن یک برنامه میان‌مدت و بلندمدت برای خود تعریف کنند و تحقق برنامه‌های عظیم و قابل تحقق را در دستور کار قرار دهند.
وی با یادآوری اینکه بخی از دستگاه‌ها و مدیران استانی در قبال اجرای پروژه‌های تحول‌آفرین مجموعه خود را حتی زیر بدهی‌های سنگین ببرند بیان داشت: ما تا زمانی که بدهی از بابت اجرای پروژه‌ها ایجاد نکنیم جذب اعتبارات و منابع بسیار سخت خواهد بود.
رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: جای خوشحالی است که اتصال راه‌آهن اردبیل به شمال این استان علاوه بر ردیف مطالعاتی ردیف اجرایی یافته و امیدواریم با یک توجیه همه‌جانبه فنی و اقتصادی هر چه سریعتر راه‌آهن اردبیل- میانه و اتصال آن به مغان را شاهد باشیم.
بهنامجو با بیان اینکه از طریق نمایندگان استان و نواب رئیس مجلس شورای اسلامی همچون پزشکیان و مطهری تصویب منطقه آزاد پیگیری می‌شود اضافه کرد: امیدواریم در یک چشم‌انداز مناسب هرچه سریعتر شاهد به نتیجه رسیدن منطقه آزاد تجاری استان در مجلس باشیم.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.