به همت انجمن اسلامی بازاریان و اصناف اردبیل مجمع مطالبه‌گران اردبیل با حضور ریش‌سفیدان، بزرگان و نخبگان شهر اردبیل فعالیت خود را آغاز کرد.   به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در جلسه هم‌اندیشی اعضای مطالبه‌گر بازاریان و اصناف اردبیل رئیس این انجمن با بیان اینکه در قالب مجمع مطالبه‌گران شهر اردبیل‌های مختلف آغاز بکار می‌کند اظهار کرد: این کمیته‌ها شامل کارگروه امور زیربنایی، امور اقتصادی، امور فرهنگی و اجتماعی و امور اطلاع‌رسانی و روابط عمومی فعالیت می‌کنند.   سعید ایرانی جم خاطرنشان کرد: در این کارگروه‌ها کمیته‌های متعددی شکل گرفته که اعضای این مجمع با عضویت در این کمیته‌ها سعی می‌کنند تا به صورت تخصصی کار را در حوزه طرح و پیگیری مسایل، مشکلات و مطالبات مردم به پیش برند. 
وی به شکل‌گیری شورای سیاست‌گذاری و همچنین فعالیت شورای مرکزی این مجمع اشاره کرد و افزود: ما تلاش می‌کنیم تا با استفاده از ظرفیت بزرگان، ریش‌سفیدان، متخصصان و نخبگان بعد از سال‌ها سردرگمی مطالبات مردم اردبیل را در حوزه‌های مختلف از استاندار اردبیل گرفته تا مدیران و نمایندگان استان پیگیری کنیم و با دعوت از آنها سعی کنیم تا مسایل و موضوعات را به صورت دقیق مورد هدف‌گذاری صحیح قرار دهیم. 
رئیس انجمن اسلامی بازاریان و اصناف اردبیل با اشاره به اینکه دیگر به نمایندگان یکبار مصرف، مدیران بی‌کفایت، خسته و از هر جا رانده شده نیاز نداریم، بیان کرد: بازاریان و اصناف همواره در خط مقدم طرح و پیگیری مطالبات مردم بودند به طوری که این مجموعه همواره در صف اول ارائه لیست کاندیداها برای انتخابات مجلس و شورا بوده است. 
ایرانی جم با بیان اینکه این مجموعه به دور از جناح‌بازی و سیاسی‌کاری به عنوان یک تشکل مردمی با جلب مشارکت مردم سعی دارد تا خواسته‌های به حق عموم مردم را از راه‌آهن گرفته تا وضعیت عمران شهری و پروژه‌های بر زمین مانده پیگیری کند، اضافه کرد: امیدواریم صدا و سیما و سایر رسانه‌ها ما را در پیگیری این مطالبات کمک کنند.   مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز به عنوان عضو شورای مرکزی و سیاست‌گذاری این مجمع با ابراز خرسندی از شکل‌گیری چنین مجموعه‌هایی در ارتقای سطح تحمل اعضا و اعتلای تعامل به وجود آمده اظهار کرد: این نگاه هم‌افزایی و هم‌پوشانی در کنار استفاده از ظرفیت‌های مجموعه‌های مردم‌نهاد و مدیریت تعاملی راهگشا خواهد بود. 
حجت‌الاسلام مهدی ستوده گفت: نسبت به جلسات اول اعضای این مجمع به دور از تنش و اختلاف نظر با قدرت تحمل بالاتر در کنار هم پیگیر مطالبات مردم بوده و این گام اول را باید مبارک بدانیم. 
وی با بیان اینکه نباید در این جلسات به دنبال تخلیه افکار و تسویه حساب‌های جناحی و حزبی باشیم خاطرنشان کرد: اصلا خوشایند چنین مجموعه‌ها و تشکل‌هایی نیست که نخبگان آن دنبال مقصر باشند و یا بخواهند این حرکت‌ها را به جناح، حزب و یا جبهه‌ای وابسته کنند چرا که آرمان این جمع مطالبه‌گری با نگاه توسعه همه‌جانبه استان است. 
عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل به ساختار مناسب مجمع و شکل‌گیری کارگروه‌ها و کمیته‌های متعدد اشاره کرد و افزود: باید با نگاه پژوهش‌محورانه و اولویت‌بندی مطالبات کار را به پیش ببریم و با توجه به اینکه 80 درصد منابع دولتی به صورت ملی توزیع می‌شود باید به دنبال طرح پروژه‌های ملی محور و اخذ اعتبارات برای این پروژه‌ها باشیم. 
در این جلسه تعدادی از اعضا با طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود در مورد اهداف شکل‌گیری مجمع مطالبه‌گران اردبیل ضرورت دعوت و پاسخگو بودن استاندار اردبیل، مدیران، نمایندگان و مسئولان را متذکر شدند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.