رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: پاسداری از طبیعت یک وظیفه دینی و انسانی است. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، گودرز صادقی در مراسم افتتاحیه انجمن علمی سبز دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه رابطه صمیمی رئیس دانشکده علوم با دانشجویان ستودنی است، گفت: این ارتباط باید در دانشگاه فرهنگ سازی شده و سایر روسای دانشکده ها نیز حضوری فعال در عرصه های فرهنگی داشته باشند. 
وی با بیان اینکه محیط زیست و طبیعت امانتی است که خداوند بر دوش انسان به عنوان اشرف مخلوقات گذاشته است، افزود: ما مجاز نیستیم آنگونه که منافع خودمان ایجاب می کند با طبیعت برخورد کنیم. 
صادقی با بیان اینکه متاسفانه انسان ها در آلودگی محیط زیست، ریزگردها، خشکی دریاچه ها و غیره نقش داشته اند، تصریح کرد: باید با نگاهی جدی و مسئولانه با این موارد برخورد کنیم. 
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تاکید کرد: همانگونه که در نماز، روزه، حج، خمس، امر به معروف و نهی از منکر حرفی برای گفتن داریم، پاسداری از طبیعت نیز به عنوان یک وظیفه دینی و انسانی در راس همه این امور قرار دارد. 
صدیف احدپور رئیس دانشکده علوم دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه انجمن های علمی دانشکده به صورت فعال در حال فعالیت هستند، گفت: هدف دانشکده از تاسیس این انجمن در ابتدا تدوین برنامه سه ماه است، به این صورت که بعد از سه ماه گزارشی از اقدامات و مشکلات پیش روی خود را به مسئولان و دانشجویان دانشگاه ارائه خواهیم کرد و به فعالیت خود ادامه خواهیم داد. 
وی با بیان اینکه تلاش می کنیم یک دستگاه بازیافت زباله در دانشگاه مستقر کنیم، افزود: با استقرار این دستگاه در دانشگاه، هر دانشجویی که بتواند یک کیلوگرم زباله از محیط دانشگاه جمع آوری کند و به این دستگاه تحویل دهد، مورد تجلیل قرار خواهد گرفت. 
احدپور از عملی کردن شعار هر دانشجو یک درخت توسط این انجمن خبر داد و تصریح کرد: با تاسیس این انجمن سعی خواهیم کرد این شعار را به شیوه های مختلف عملی کنیم. 
رئیس دانشکده علوم دانشگاه محقق اردبیلی به جمع آوری اطلاعات در خصوص مشکلات زیست محیطی تاکید کرد و گفت: در این انجمن تلاش بر این است تا برای این مشکلات راهکار ارائه شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.