به گزارش ایرنا، ناصر نصیری روز دوشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان اردبیل گفت: کودکانی که در خیابان ها اقدام به دستفروشی کرده و مکانی برای زندگی ندارند باید جمع آوری و در مراکزی که بهزیستی فراهم کرده نگهداری شوند و کودکانی که از طریق خانواده هایشان اقدام به کار درخیابان می کنند علاوه برجمع آوری باید برای ساماندهی آنان و اشتغال خانواده اشان تدابیری اندیشیده شود.
وی افزود: بیشتر کودکانی که در خیابان ها اقدام به دستفروشی می کنند از خانواده فقیر بوده و به دلیل مشکلات مالی اقدام به این کار می کنند و سازمان بهزیستی باید با هماهنگی کمیته امداد و اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در اشتغال و کارآفرینی این خانواده ها اقدام جدی داشته باشند.
نصیری گفت: وضعیت استان اردبیل در بحث کودکان خیابانی نسبت به استان های دیگر نگران کننده نیست و نهادهای متولی توانسته اند کودکان خیابانی را شناسایی و به ساماندهی آنها اقدام کنند.
وی افزود: کودکان خیابانی مختص کشورما نیست بلکه در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه هم بیشتر است که تظاهر بیرونی پیدا کرده در حالی که در کشور ما تظاهر بیرونی آن به اندازه کشورهای توسعه یافته نیست.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل درباره تکدی گری در استان هم بیان کرد: در این مورد هم باید اقدام موثری از سوی شهرداری و دیگر سازمان های مربوطه صورت بگیرد تا جلوی آسیب های ناشی از این مشکل گرفته شود .
نصیری افزود: البته بیشتر متکدیان در این استان غیر بومی هستند که باید برای جمع آوری آنها تلاش شود .
شفیع شفیعی مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل هم در این جلسه گفت: در سال 85 از هر 100 هزار نفر 11 نفر کودک خیابانی وجو داشت که این آمار در سال 95 از هر 100 هزار نفقر به 16 نفر رسیده است .
وی افزود: در سال های اخیر ساماندهی کودکان خیابانی از سوی سازمان های متولی صورت گرفته و برخی از آنها به خانواده شان تحویل داده شده و برخی هم که بی سرپرست و بدسرپرست بودند به مراکز نگهداری تحویل داده شده اند .
شفیعی بیان کرد: بیشتر کودکان خیابانی از روی ناچاری و فقر در جهت تامین خرج خانواده مبادرت به دستفروشی می کنند که ساماندهی آنها با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است .
در 6 ماهه امسال 126 کودک خیابانی در استان اردبیل شناسایی و ساماندهی شده است .
خبرنگار:یعقوب شاددل** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
/6016/7110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.