مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: با هدف تامین مسکن مورد نیاز معلولان ساکن در روستاهای استان اردبیل 100 واحد مسکن در حال احداث است. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، بهزاد ستاری در نشست با جمعی از معلولان در اردبیل اظهار کرد: ما در حمایت از معلولان پرداخت کامل شهریه دانشجویان را در تمامی مقاطع تحصیلی انجام می‌دهیم و در بحث اشتغال معلولان نیز برنامه‌های حمایتی متعددی داریم. 
وی حمایت از کارآفرینان و کارگاه‌های اشتغالزا را در ایجاد فرصت‌های اشتغال برای معلولان یادآور شد و خاطرنشان کرد: به ازای اشتغال هر فرد معلول سهم بیمه کارفرما مشمول معافیت بیمه‌ای قرار گرفته و به ازای جذب هر فرد به کارفرمایان تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ سود چهار درصد تا 20 میلیون تومان پرداخت می‌شود. 
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه برای این کارفرمایان 50 درصد حقوق معلولان نیز از طریق بهزیستی پرداخت می‌شود اضافه کرد: برخی کارفرمایان و صاحبان کارخانه‌ها همکاری نزدیکی را با ما انجام می‌دهند. 
ستاری با اشاره به اینکه طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در تمام روستاهای استان در حال اجراست بیان کرد: ما با شناسایی 8 هزار و 800 معلول در روستاها خدمات متنوع توانبخشی را به معلولان ارائه می‌کنیم. 
وی تصریح کرد: ما در ارائه وسایل کمک توانبخشی نظیر تشک مواج، سمعک، عصا و سایر تجهیزات مورد نیاز به معلولان هیچ مشکلی نداریم چرا که به میزان یک میلیارد و 700 میلیون تومان تجهیزات توابخشی خریداری و در انبارها ذخیره کردیم. 
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در مورد تامین مسکن معلولان نیز گفت: 608 واحد مسکن معلولان طی سال جاری و سال آینده به معلولان واگذار شده و یا در مرحله واگذاری است که با عقد تفاهمنامه با بنیاد مسکن در مناطق روستایی با پرداخت 10 میلیون تومان کمک بلاعوض و در شهرها نیز تا سقف 8 میلیون تومان از طریق حساب 100 امام (ره) ساخت مسکن معلولان در حال انجام است. 
ستاری ادامه داد: در مجموع با پرداخت 18 میلیون تومان کمک بلاعوض 100 واحد مسکن روستایی برای معلولان در استان اردبیل در حال احداث است. 
وی در مورد تکمیل واحدهای مسکن مهر و واگذاری مسکن به خانواده‌های دو معلول و بیشتر نیز بیان کرد: 115 نفر در این زمینه ثبت‌نام کردند که 50 واحد تاکنون تحویل داده شده و 80 نفر نیز در نوبت تحویل مسکن هستند. 
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل اظهار داشت: در مناطق روستایی برای خانواده‌های دو معلول و بیشتر 18 میلیون تومان و در مناطق شهری تا 30 میلیون تومان کمک هزینه ساخت به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود. 
ستاری از مناسب‌سازی 90 خودرو برای معلولان با پرداخت 30 میلیون تومان تسهیلات خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم تا توسعه مراکز، انجمن‌ها و سمن‌های مرتبط با سازمان بهزیستی را در دستور کار قرار داده و تعدادی از این مراکز را تا پایان سال راه‌اندازی کنیم.   وی از راه‌اندازی مرکز پذیرش و مراقبت بیماران مزمن روانی برای بانوان در اردبیل در ارائه خدمات روزانه به این معلولان خبر داد و خاطرنشان کرد: چندین کارگاه تولیدی و حمایتی از معلولان طی روزهای آینده افتتاح خواهد شد. 
عضو شورای اداری استان اردبیل از کلنگ‌زنی خانه امید برای بازنشستگان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: مرکز روزانه خدمات به سالمندان در برخی از شهرهای استان اردبیل نیز افتتاح می‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.