به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا ،اکبر بهنام جو در جلسه شورای اداری بخش خورش رستم خلخال افزود: در یک مقایسه اجمالی از امکانات فعلی با امکانات گذشته منطقه اهنگ ضعیف توسعه را در این منطقه از استان در می یابیم .
وی گفت:با وجود ارائه خدمات ارزشمند به مردم منطقه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ارتباطات امروزی نیاز و انتظارات مردم را به بهره مندی از امکانات رفاهی بیشتر از جمله آب اشامیدنی سالم ،راه های ارتباطی و امکانات زندگی مناسب همانند مناطق برخوردار کشور افزایش داده و من به همراه همه مدیران اجرایی استان برای تحقق خواسته مردم ومحرومیت زدایی از این منطقه از استان اردبیل با تمام توان خود و تخصیص اعتبارات لازم تلاش خواهیم کرد.
استاندار اردبیل گفت: بهره مندی از آب سالم و بهداشتی حق مردم هشجین خلخال است وبا تخصیص اعتبارات لازم نواقص موجود در شبکه آ؛برسانی ین شهر برطرف می شود.
وی با اشاره به ظرفیت های مناسب منطقه برای کشت انواع محصولات کشاورزی گفت: تغییر الگوی کشت با برگزاری دوره های آموزشی برای کشاورزان و نیز ارائه تسهیلات بانکی به متقاضیان اجرای طرح های اقتصادی جهت ایجاد و راه اندازی صنایع تبدیلی علاوه بر افزایش راندمان تولید موجب اشتغال جمعی از بیکاران و در نتیجه ماندگاری مردم در منطقه و جلوگیری از مهاجرت خواهد شد .
وی با اشاره به وحدت موجود در بین جمعیت اهل تسنن و اهالی شیعه منطقه خورش رستم خلخال اظهار کرد:همه اقدامات صورت گرفته مدیران اجرایی استان در این منطقه باید منجر به ایجاد اشتغال پایدار برای مردم و توقف روند مهاجرت در بین مردم منطقه شود .
وی با اشاره به اجرای طرح بوم گردی در روستای کزج از توابع بخش خورش رستم خلخال توسط سرمایه گذار بخش خصوصی و زمینه سازی برای رونق کسب وکار و اقتصاد مردم این روستا افزود: طرح توسعه اشتغال بخش خورش رستم باید تدوین و برای جلب نظر سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت راه اندازی واحدهای اشتغالزا در این منطقه تلاش شود .
در این جلسه که با حضور مدیران اجرایی استان و نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس در بخشداری هشجین برگزار شد فریدون بابایی فرماندار خلخال با تقدیر از سفر استاندار اردبیل به منطقه خورش رستم و آشنایی نزدیک با مشکلات و خواسته های مردم گفت: احداث راه هشجین به سرچم ،اصلاح نواقص شبکه آبرسانی شرب ،تکمیل راه برندق به جعفراباد جهت دسترسی مردم منطقه به گیلان از طریق جاده در حال احداث خلخال به منجیل ،اجرای شبکه فضلاب شهری در هشجین و 2روستای هدف گردشگری برندق و کزج ،اغاز عملیات اجرایی سد شهید عمران پستی ،روکش اسفالت راه خلخال به هشجین و نیز هشجین به برندق و تکمیل طرح های آبرسانی برندق و قزل اوزن جهت تامین اب شرب روستاهای کم آب منطقه را از جمله خواسته های مهم مردم منطقه از استاندار اردبیل عنوان کرد .
وی افزود: با تلاش و پیگرهای نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس امسال 15 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی جهت اغاز عملیات اجرایی راه 12 کیلومتری هشجین به تقاطع راه اصلی اردبیل به سرچم تخصیص یافته و با توجه به برآورد 70 میلیارد ریالی اجرای کامل نیازمند توجه ویژه استاندار اردبیل است .
وی گفت: عملیات اجرایی احداث 2 مجتمع ابرسانی شرب روستایی منطقه به ویژه مجتمع ابرسانی قزل اوزن با هدف تامین اب شرب روستاهای اهل تسنن منطقه با وجود 50 درصد پیشرفت فیزیکی به کندی پیش می رود ومردم انتظار دارند با افزایش اعتبارات این طرح ها تکمیل و آب شرب روستاهای کم آب در آینده نزدیک تامین شود .
استاندا اردبیل در سفر خود به منطقه خورش رستم خلخال از طرح بوم گردی روستای هدف گردشگری کزج، طرح های اقتصادی منطقه و برداشت بادام زمینی بازدید و در آئین جشن وحدت اهالی شهر هشجین که با حضور نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اردبیل در مسجد جامع هشجین برگزار شد شرکت کرد.
خلخال که در 115 کیلومتری جنوب اردبیل واقع است از جمله مناطق محروم و کمتر توسعه یافته این استان محسوب می شود.
خبرنگار:بهرام نقی زاده**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7119 / 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.