روح الله نوروز زاده روز چهارشنبه افزود: از زمان ابلاغ قانون ملی شدن جنگل ها و مراتع کشور و همچنین اجرای قوانین اصلاحات اراضی اختلافات عدیده ای بین مردم و زارعان با ادارات منابع طبیعی بوجود آمد که این اختلافات به یک معضل اساسی نه تنها در داخل استان بلکه در کل کشور تبدیل شد.
وی گفت: تشکیل پرونده های مختلف در دادسراها و دادهها وقت و انرژی مسوولان منابع طبیعی و سازمان جنگلها و مراتع و سازمان جهاد کشاورزی و خود کشاوزان را به هدر داده ، به همین لحاظ تلاش دست اندرکاران و سیاستمداران بخش کشاورزی و منابع طبیعی براین اصل استوار بود تا در کمترین زمان ممکن به این مشکلات و اختلافات پایان داده شود و این مشکل که یکی از دغدغه های مسوولان بوده برای همیشه از میان برداشته شود.
وی اظهار کرد: با فعالیت مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی و ایجاد کمیسیون رفع تداخل در استان از سال 95 در هفت شهرستان استان اردبیل این کمیسیون اقدام به عقد قرارداد با مشاوران واجد شرایط کرد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، وی افزود: تاکنون 131 هزار هکتار از این اراضی در اختیار مشاوران قرار گرفته تا مطالعات لازم را در خصوص این پرونده ها انجام دهند و سوابق اصلاحات اراضی آن را مشخص و قوانین و مقررات امور اراضی را با آن تطبیق دهند تا صاحب اصلی زمین زارعی مشخص شده و برای همیشه به این اختلافات پایان داده شود.
وی گفت: نقشه برداری کاداستر 30 هزار هکتار از اراضی پارس آباد مغان نیز توسط پیمانکار واجد شرایط در حال انجام است که با تهیه این نقشه فنی حدود مالکیت اراضی ملی از زارعی به راحتی تفکیک می شود و منبعد به هیچ وجه کسی نمی تواند در اراضی ملی و منابع طبیعی دخل و تصرف کند.
استان اردبیل یک میلیون و 50 هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان بند و 65 هزار هکتار جنگل دارد و در دولت یازدهم موضوع مقابله جدی با زمین خواری کلید خورد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.