مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ،سنجش میزان آمادگی دستگاه های اجرایی در مدیریت بحران اعم از دستگاه های امدادی عملیاتی و انتظامی ،حضور به موقع با تجهیزات لازم در محل حادثه ،ارتقای تردد امدادی و واکنش سریع در شرایط وقوع حادثه ،تمرین هماهنگی بین دستگاهی و مدیریت یکپارچه بحران از جمله اهداف برگزاری این مانورها اعلام کرد.
مسعود امامی یگانه از تدوین سناریو های کاربردی خبر داد و گفت: به تمام دستگاه ها اعلام شده در کنار آموزش های امدادی و عملیاتی برگزاری مانورهای عملیاتی را با تدوین سناریوهای کاربردی در دستور کار خود قرا ردهند.
وی اضافه کرد: به تمام شهرستان های استان اعلام شده سناریو مربوطه را تهیه و با توجه به وقوع مخاطرات طبیعی نسبت به برگزرای مانور به جهت بررسی میزان توانمندی اعضای مدیرت بحران اقدام نمایند .
این 2 رزمایش با مشارکت نیروهای امدادی نیروی انتظامی ،پلیس راه ،جمعیت هلال احمر ،مرکز فوریت های پزشکی و دیگر نیروهای امدادی دستگاه های مربوطه برگزار شد.
استان اردبیل جز 10 استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می رود و هر از گاهی بروز حادثه هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان خسارت و تلفات بر جای می گذارد.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.