معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برخورد با ساخت و ساز غیر منطبق با بافت تاریخی روستاهای استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، قادر تقی‌زاده با اعلام این خبر تصریح کرد: جلسات متعددی در خصوص وضعیت بافت سنتی روستاها با حضور دستگاه‌های متولی تشکیل شده و برخی مصادیق ساخت و ساز غیرمجاز شناسایی شده است.

وی تاکید کرد: از جمله اینکه اخیرا وضعیت روستای نمونه گردشگری کرج در کمیته روستاهای هدف گردشگری بررسی شد و عدم انطباق برخی ساخت و سازها با بافت سنتی روستا محرز شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اضافه کرد: بافت سنتی روستاها منطبق بر طرح هادی است و هر کجا ساخت و سازی مغایر و غیر منطبق با بافت سنتی باشد، نیازمند برخورد جدی است.

تقی زاده تاکید کرد: مقرر شده دهیاری ها از ساخت و سازهای خارج از بافت سنتی شکایت کرده و در کمیسیون ماده 99 مسکن روستایی نسبت به بررسی و حتی تخریب ساخت و ساز غیر مجاز اقدام شود.

وی تصریح کرد: در عین حال مقرر شده در روستای کزج بنیاد مسکن استان نیز با ارائه تسهیلات در خصوص بهبود ساخت و ساز منطبق با بافت سنتی روستاییان را حمایت کند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: علاوه بر این فرمانداری خلخال بازنگری طرح هادی روستای کزج را ظرفت مدت سه ماه متقبل شده است.

به گفته تقی زاده به منظور ممانعت از ساخت و سازهای غیر منطبق با بافت سنتی کارگاه آموزشی با حضور دهیاران، بخشداران، نمایندگان‌جوامع بومی محلی و کارشناسان مرتبط با حوزه روستایی تشکیل می شود.

وی افزود: در این کارگاه آیین نامه‌ها و مقررات مورد بررسی قرارگرفته و اطلاع‌رسانی گسترده به گروه‌های ذکر شده انجام خواهد شد.

معاون گردشگری  استان متذکر شد: در صورتی که ساخت و ساز غیر مجاز و غیر منطبق با بافت سنتی و تاریخی روستا باشد، قطعا برخورد خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.