رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: گمرکات استان باید در راستای ارتقای سطح صادرات از اردبیل تلاش کرده و در این زمینه قصور و  کوتاهی نکند. 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، حسین پیرموذن در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: صور کالاهای اساسی از استان اردبیل راهگشای ارتقای اقتصاد منطقه است و ما هیچ گونه کم کاری را به ویژه از سوی گمرک قبول نداریم.   وی با اشاره به اینکه استان اردبیل باید از این بن بست اقتصادی نجات یابد، بیان کرد: گمرک استان اردبیل صادرات چمدانی از مرز بیله سوار را به سه کیلوگرم رسانده در حالی که این مقدار در مرز آستارا 8 کیلوگرم می باشد و عملا در این زمینه مرز بیله سوار را با مشکل مواجه کرده است. 
پیرموذن با تاکید بر اینکه گمرک بیله سوار پیشانی اقتصاد اردبیل است تصریح کرد: کالاهای اساسی استان باید از این مرز بدون هیچ مشکلی صادر شود و باید با طی فرآیند قانونی این گمرک فعالیت عادی خود را از انجام دهد. 
وی با انتقاد از اینکه مشکل گمرک بیله سوار لاینحل باقی مانده است، اضافه کرد: مجوز ترخیص کالا از گمرک بیله سوار باید به هر نحوی حل شود چرا که اصلا برای ما قابل قبول نیست که گمرک بیله سوار همسو با مرز آستارا فعالیت نکرده و عملا این گمرک که یکی از شاهراه های اقتصادی استان است بابت چهار کیلوگرم صادرات چمدانی با مشکل مواجه شویم.   رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل همچنین عملکرد بانک ها را در ارائه تسهیلات و یاری رساندن به سرمایه گذاران بسیار مهم خواند و گفت: ما انتظار داریمی بانک مرکزی با نظارت های جدی خود موضوع سرمایه گذاری ها را به خوبی پیگیری کند و آئین نامه بانک ها و مصوبات شورای پول و اعتبار در استان ها به درستی اجرا شود. 
پیرموذن یادآور شد؛ به نظر می رسد بانک مرکزی هیچ تمایلی برای این نظارت ندارد چرا که اگر نظارت های دقیق از طرف بانک مرکزی اعمال شود آئین نامه های داخلی نیز به درستی اجرایی خواهند شد.   وی با اشاره به اینکه استان اردبیل با وجود امکانات و قابلیت های فراوانی که دارد باید مرکز رشد و بالندگی اقتصادی باشد، خاطرنشان کرد: از همه دستگاه های اجرایی به ویژه بانک ها و دستگاه های دخیل از جمله گمرک انتظار داریم از سنگ اندازی های بی مورد خودداری کرده و استان را از بن بست اقتصادی روی داده خلاص کنند. 
عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با تاکید بر اینکه اولویت های سرمایه گذاری باید در استان احصا شده و بر روی آنها تمرکز جدی انجام شود ادامه داد: در حال حاضر ما بخش های مهم سرمایه گذاری به ویژه در حوزه صادرات را مورد توجه قرار دادیم اما انتظار داریم در کنار آنها بانک ها و دستگاه های دخیل اجرای نیز دست ما را در این حوزه بگیرند.   پیرموذن به سفر اخیر هیئت تجاری استان اردبیل به باکو اشاره و خاطرنشان کرد: اقدامات حمایتی دولت در بخش تولید در اردبیل باید بیش از پیش تقویت شود و ابعاد اقتصادی استان اردبیل بیش از این نمود و جلوه واقعی پیدا کند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.