به گزارش ایرنا از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل ، صفر فتح ‌الله زاده روز شنبه افزود: این مقدار تسهیلات به 50 نفر از مددجویان پرداخت شده تا با تکیه بر توانایی ‌های خود بتوانند چرخه‌ زندگی‌ شان را بچرخانند.
وی با بیان اینکه بیش از پنج میلیارد و 400 میلیون ریال از تسهیلات پرداختی از محل اعتبارات بانک‌های عامل پرداخت شده اظهار کرد: افزایش تعامل و همکاری بانک‌های عامل با کمیته امداد باعث می شود تا برای مددجویان بیشتری شغل مناسب و پایدار ایجاد شود.
وی از جذب حداکثری اعتبارات بانکی در سال گذشته برای مجریان طرح‌های خودکفایی خبر داد و بیان کرد: تلاش می شود امسال نیز تمام اعتبارات اختصاصی بانک‌های عامل جذب شود تا گام‌های موثرتری برای خوداتکایی خانواده های زیرپوشش برداشته شود.
فتح ‌الله زاده با اشاره به اینکه در این مدت 75 نفر از مددجویان نیز در کارگاه‌های آموزشی و مهارت آموزی این نهاد شرکت کرداند، گفت: پس از ارائه آموزش ‌های لازم فنی و حرفه ‌ای ، مددجویان برای دریافت تسهیلات اشتغال به بانک ‌های عامل معرفی شدند تا پس از اخذ تسهیلات شغل مورد نظر خود را ایجاد کنند.
او با بیان اینکه در کنار مهارت ‌های لازم شغلی، به مددجویان نحوه بازاریابی و فروش تولیدات نیز آموزش داده می‌شود، افزود: ایجاد بازار فروش و افزایش کیفی و کمی محصولات مددجویان همواره از مهم ترین برنامه‌های کمیته امداد است تا آنها بتوانند به بهترین شکل ممکن تولیدات خود را عرضه کنند.
وی اظهار کرد: امسال یک هزار و 620 مورد بازدید از طرح‌های خودکفایی مددجویان به عمل آمد ، چرا که یکی از شاخص‌ ترین عوامل اجرای موفق طرح ‌های اشتغالزایی کمیته امداد نظارت‌های مستمر کارشناسان و ناظران فنی در مراحل قبل، حین و پس از اجرای طرح ‌ها و ارائه مشاوره و راهنمایی‌های لازم توسط ناظرن فنی به مجریان است.
وی با اشاره به اینکه 20 نفر از مددجویان زیرپوشش با معرفی به موسسات کاریابی در کارخانه ها ، شرکت‌ ها و موسسه‌ های صنعتی مشغول کار شده اند، بیان کرد: مددجویان از طریق موسسات کاریابی، شرکت‌ های خدماتی و مشاوره ‌های شغلی به کارفرمایان معرفی می‌شوند تا با کسب درآمد بخشی از مشکلات خانوار خود را رفع کنند.
26 هزار و 238 خانوار در استان اردبیل تحت حمایت کمیته امداد هستند.
خبرنگار: نعمت محسن زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
6130/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.