به گزارش ایرنا ، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال روز پنجشنبه در جریان بازدید مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از عملیات بازگشایی و برفروبی گردنه الماس خلخال افزود: بارش برف همراه با کولاک شدید که از صبح دیروز در تمام راههای ارتباطی کوهستانی و برفگیر این شهرستان آغاز شده تا پیش از ظهر امروز ادامه یافت.
محمد قربانی افزود: برغم بارش سنگین برف همراه با کولاک در گردنه الماس واقع در جاده خلخال به اسالم با تلاش شبانه روزی راهداران این جاده و سایر راههای ارتباطی کوهستانی و برفگیر این شهرستان برفروبی و نمک پاشی شده و در حال حاضر همه راههای ارتباطی بین شهری و روستایی باز بوده و تردد خودروها در آنها جریان دارد.
وی گفت: به علت ادامه بارش برف و شدت کولاک همراه با محدودیت دید در گردنه الماس استفاده از زنجیر چرخ و نیز اطمینان از سلامت فنی خودرو برای خودروهای عبوری از این مسیر الزامی بوده و به رانندگان توصیه می شود هنگام عبور از این گردنه و نیز مسیر برفگیر خلخال به اسالم با احتیاط کامل رانندگی کنند.
علی رحمتی ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل نیز در این بازدید از گردنه الماس خلخال به عنوان سخت ترین گردنه در بین گردنه های برفگیر این استان یاد و از تلاش راهداران مستقر در راهدارخانه جاده خلخال به اسالم در تلاش برای بازنگهداری جاده در سخت ترین شرایط جوی قدردانی کرد.
رئیس اداره هواشناسی خلخال نیز از ادامه بارش های برف و باران در این شهر خبرداد و گفت: از زمان آغاز بارش ها و از صبح روز گذشته تاکنون بیش از 27 میلیمتر برف و باران در خلخال باریده است.
فرامرز فرض الله پور افزود: دمای هوای صبح امروز خلخال به یک درجه بالای صفر رسید که در مقایسه با سردترین زمان پیش از ظهر دیروز 2 درجه سردتر شده است.
بارش برف موجب روی آوردن مردم خلخال به استفاده از لوازم گرمازای زمستانی از جمله روشن کردن بخاری ها و سیستم های حرارتی مدارس ، ادارات دولتی ، واحدهای مسکونی و تجاری و پوشیدن لباس های گرم زمستانی در همان ابتدای شروع فصل پاییز شد.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب های بسیار تندی به زمین های کم ارتفاع اطراف خود شامل کرانه های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت های کم ارتفاع استان های آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می شود و به همین لحاظ جاده های این استان اغلب دارای پیچ ها و شیب های بسیار تند هستند.
هشت گردنه سخت گذر به نام های حیران ، صایین ، بودالالو ، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره آغاج و اسلام آباد در راه های ارتباطی این استان قرار دارند.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.