دکتر قدرت اخوان اکبری روز پنج شنبه در نشست کمیسیون بررسی تخلفات بهداشتی درمانی، مواد آشامیدنی، آرایشی ، دارویی و خوراکی استان اردبیل گفت: یکی از کارخانجات لبنی در استان که در فرآیند تولید خود از شیر خشک تاریخ گذشته استفاده می کرد شناسایی و پرونده آن جهت صدور رای به تعزیزات حکومتی ارجاع شد.
به گفته وی، همچنین یکی از شرکت های تولید مواد غذایی در استان به خاطر استفاده از خمیر مرغ در تولید همبرگر، پلمپ شده و پرونده آن جهت رای نهایی به تعزیزات حکومتی ارسال شده است.
اواضافه کرد: همچنین بر همین اساس چند شرکت تولید مواد غذایی که بدون حضور مسئول فنی و وجود مجوز نسبت به تولید محصولات غذایی اقدام کرده بود با حکم قضایی پلمپ و خط تولید آن متوقف شد و پرونده آنها برای صدور رای نهایی به تعزیزات حکومتی ارسال گردید.
وی با تاکید بر نظارت دقیق بر لازار فروش دارودر استان بیان کرد: خریداران داروهای خارجی از داروخانه ها می تواند جهت اطلاع از اصالت دارو با ارسال کد 16رقمی در بر چسپ الصاقی به سامانه 20008822 و یا مراجعه به سایت ttac نسبت به اصالت و سلامت محصولات داروئی خارجی و مواد آرایشی، آشامیدنی و خوراکی مطلع گردند.
اخوان اکبری تاکید کرد که با تهدید کنندگان و متخلفین حوزه سلامت و عرضه مواد غذایی، آشامیدنی و خوراکی که سلامت مردم را به مخاطره می اندازند به شدت برخورد می شود و هیچ گونه اغماض و چشم پوشی در این زمینه وجود ندارد.
رئیس کمیسیون ماده 11 تعزیزات حکومتی استان افزود: براساس مصوبات کمیسیون و در راستای نظارت و کنترل بیشتر در روند رسیدگی پرونده های متخلفین از موازین بهداشتی درمانی تمامی پرونده های بهداشتی، درمانی در استان به کمیسیون ماده 11 تعزیزات حکومتی ارجاع و پس از بررسی های کارشناسی نسبت به ارجاع آن و ادامه روند پرونده به شهرستانهای مربوطه اقدام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در این جلسه به چندین پرونده درمانی چشم پزشکی، فعالیت درمانگاههای خصوصی غیر مجاز، نسخه پیچی بدون حضور مسئول فنی داروخانه، فروش داروهای غیرمجاز بدون برچسب اصالت وچند کارخانه تولید مواد غذایی غیر مجاز رسیدگی شد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.