حجت الاسلام محمدعلی قاصدی روز سه شنبه در جمع قضات و کارمندان دادگاههای عمومی و انقلاب استان ، توصیه به پرهیز از اسراف را از مصداق های بارز امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: رعایت نظم و انضباط اداری ، ضرورت دقت در انجام وظایف محوله و تکالیف نیز باید به نحو احسن در ادارات رعایت شود.
او با مطلوب دانستن وضعیت عمومی دادگاههای عمومی و انقلاب شهرستان اردبیل از حیث رسیدگی به پروندها، به وظایف خطیر دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: چشم بیدار دستگاه قضایی در کنار سایر دستگاه های انتظامی و امنیتی همواره متخلفان و متعارضان به نظم و امنیت عمومی مردم را رصد کرده و با آنها قاطعانه طبق مقررات برخورد می کند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری اردبیل ، او در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم معرفت و شناخت حقیقی از قیام عاشورا تاکید کرد و افزود: عدم معرفت حقیقی از قیام عاشورا موجب می شود که انسان از مسیر درست اسلام واقعی فاصله بگیرد و دچار انحرافات فکری شود.
وی تشریح کرد: همان زمان که در صدر اسلام و واقعه کربلا بسیاری از منحرفان با تبلیغات ناسالم و فریب افکار عمومی مردم را به تحریک جنگ علیه امام حسین (ع) پرداخته و حادثه عظیم را به بار آوردند که در طول تاریخ لکه ننگی بر پیشانی ستمکاران خواهد ماند.
حجت الاسلام قاصدی هدف و فلسفه قیام امام حسین (ع) را اصلاح امت اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: نباید امر به بایدهای دین و نهی از نبایدهای دین درگیردار و پیچیدگی های زندگی امروزی فراموش شود و همه در قبال امر به معروف و نهی از منکر تکلیف شرعی داریم و نگذاریم با بی تفاوتی خود هنجارها و ارزش های اسلامی در جامعه اسلامی شکسته شود.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.