میرعلی رحیمی زاد روز دوشنبه در نشستی با سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل افزود: با توجه به قرار گرفتن شهرستان مشگین شهر در ریل توسعه ، جهاد دانشگاهی می تواند با راه اندازی شعبه خود در این امر سهیم باشد.
وی به پتانسیل بالای مشگین شهر در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت: رشد و توسعه بخش های آموزشی، پژوهشی، کشاورزی، گردشگری و صنایع تبدیلی شهرستان نیاز به حضور موثر جهاد دانشگاهی دارد.
او اظهار کرد: تاخیر در راه اندازی شعبه جهاد دانشگاهی در مشگین شهر به ضرر منطقه است لذا باید در اسرع وقت اقدامات لازم برای راه اندازی آن از سوی مسوولان شهرستان و جهاد دانشگاهی آغاز شود.
رحیمی زاد با بیان اینکه وضعیت آموزش عالی مشگین شهر شایسته این شهرستان نیست افزود: توسعه متوازن و مستمر شهرستان مستلزم کار کارشناسی توسط مراکز علمی و آموزشی قدرتمند همچون جهاد دانشگاهی است.
به گزارش ایرنا از جهاد دانشگاهی واحد اردبیل ، سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل هم در این نشست هدف از تاسیس جهاد دانشگاهی را پر کردن خلاء مراکز آموزش عالی در جامعه دانست و گفت: این نهاد آمادگی دارد برای رفع دغدغه های مسوولان برای رشد و توسعه همه جانبه مشگین شهر ورود کند.
مهران اوچی اردبیلی مشگین شهر را قطب باغبانی استان دانست و افزود: باغ های این شهرستان همیشه در معرض سرمازدگی و تلفات ناشی از آن قرار دارد به همین خاطر جهاد دانشگاهی با داشتن دانش فنی لازم، آماده ارائه راهکارهای علمی برای کاهش خسارات ناشی از آن است.
وی با بیان اینکه سعی داریم شعبه جهاد دانشگاهی متمرکزی از نظر سطح فعالیت های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی در شهرستان مشگین شهر ایجاد کنیم اظهار امیدواری کرد راه اندازی این شعبه بتواند در ارتقای سطح آموزشی و علمی منطقه موثر باشد.
او همچنین از پیگیری برای اخذ زمینه فعالیت پژوهشی گردشگری سلامت خبر داد و تصریح کرد: با وجود پتانسیل های بی نظیرگردشگری در شهرستان مشگین شهر، جهاد دانشگاهی می تواند با بهره گیری از ظرفیت پژوهشگاه گردشگری خود، برنامه های راهبردی در این زمینه ارائه کند.
اوچی اردبیلی با بیان اینکه دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی با رویکرد مهارت افزایی و اشتغال زایی برگزار می شود گفت: شهرستان مشگین شهر می تواند برای معرفی پتانسیل های خود از وجود خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و انجام نظرسنجی های لازم برای برنامه ریزی های آتی از ظرفیت مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی استفاده کند.
فعالیت مرکز آموزش علمی - کاربردی جهاد دانشگاهی استان اردبیل از سال 89 آغاز شده و 6 رشته گرافیک ، حسابداری دولتی ، نرم افزار کامپیوتر ، فناوری اطلاعات و مهندسی تکنولوژی اطلاعات در این مرکز دایر بوده و 314 نفر در این رشته ها مشغول به تحصیل هستند.
برنامه های پژوهشی گیاهان دارویی ، پژوهش در فعالیت مهندسی بافت استخوان و راه اندازی مرکز درمان ناباروری قفقاز از جمله فعالیت های شاخص جهاد دانشگاهی استان اردبیل است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.