به گزارش ایرنا ، سردار فرهنگ مستعد حصاری روز دوشنبه در آستانه هفته دفاع مقدس در نشستی با خبرنگاران افزود: هشت سال دفاع مقدس یادآور رشادت ها و حماسه آفرینی های جوانان غیرتمند این دیار است و تقارن آن با دهه اول ماه محرم فرصت مغتنمی است که بازنگری در آن کرده و بدانیم که انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس به تاسی از قیام امام حسین(ع) بود و در واقع ادامه راه و نهضت آن امام همام می باشد.
وی اظهار کرد: هفته گرامیداشت دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور از روز شنبه یکم مهرماه در استان شروع خواهد شد و تا هفتم مهرماه خاتمه خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه شعار هفته دفاع مقدس امسال 'من انقلابی ام' نامگذاری شده بیان کرد: انقلابی بودن به معنای بی نظم بودن نیست بلکه به معنای عقب نشینی نکردن از اصول و اعتقادات و باورهاست و لازمه استمرار و حرکت در مسیر درست انقلاب، انقلابی بودن می باشد.
وی با اشاره به نامگذاری ایام هفته دفاع مقدس اضافه کرد: علم و فناوری و جوانان وسربازان، ولایت مداری، همبستگی و دفاع همه جانبه ، اقتصاد مقاومتی، خودباوری و پشتیبانی مردم و اصناف، بصیرت افزایی، دشمن شناسی، و بیداری اسلامی ، رزمندگان ، پیشکسوتان ، زنان اسوه های صبر و مقاومت، شهیدان، جانبازان، آزادگان و ایثارگران و فرماندهان ، عزت مداران و حماسه آفرینان روزهای هفته دفاع مقدس نامگذاری شده و هر روز با توجه به نام آن برنامه های متنوعی در استان برگزار خواهد شد.
سردار مستعد حصاری گفت: نواختن زنگ مقاومت در مدارس، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان، بازخوانی پدافند غیر عامل، برگزاری همایش نقش ولایت و رهبری و روحانیت در دفاع مقدس، برگزاری نشست های روشنگری در مدارس و محلات ، برگزاری یادواره های شهدا، مراسم اختتامیه اردوهای هجرت دانش آموزان و دانشجویان، تجمع دانش آموزان در قالب سوگواری ، دیدار و تکریم خانواده های شهدا و جانبازان، راه اندازی دسته های عزاداری و شرکت در نماز جمعه از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس در استان خواهد بود.
جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل همچنین از برگزاری نمایشگاه رزمی فرهنگی عملیات رمضان در هفته دفاع مقدس در اردبیل خبر داد و افزود: این نمایشگاه در مرکز فرهنگی هنری دفاع مقدس در شورابیل از جمعه 31 شهریور به مدت یک هفته برگزار خواهد شد و همه اقشار مردم از ساعت 9 صبح تا 9 شب می توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.
وی اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی برای گرامیداشت این هفته در نظر گرفته‌ شده که مهم ترین آنها رژه یگان‌ های نمونه نیروهای مسلح استان است که 31 شهریور در شهر اردبیل همزمان با سراسر کشور ساعت 9 صبح از میدان مصلای در مسیر خیابان امام برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: همزمان با فرارسیدن ماه محرم نیز ویژه برنامه عزاداری شب‌های ماه محرم از روز 30 شهریور به مدت 13 شب در حسینیه ثارالله سپاه اردبیل برگزار می ‌شود.
او افزود: در سایه انقلاب اسلامی و پرچم ولایت و هدایت های هوشمندانه مقام معظم رهبری کشوری که زمانی حتی سیم خادار را وارد می کرد و وابسته بود به چنان پیشرفت هایی دست یافته که دنیا را متحیر کرده است.
وی ادامه داد: تجربه ثابت کرده ما اگر یک قدم در برابر استکبار و زورگویان جهانی عقب نشینی کنیم آنها دو قدم جلوتر خواهند آمد و زیاده خواهی خواهند کرد پس تنها با مقاومت و ایستادگی می توان بر بدخواهان نظام اسلامی پیروز شد.
سردار مستعد حصاری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی امروز در دنیا الگو شده گفت: بیداری اسلامی مردم مظلوم در دیگر کشور ها نمونه بارزی از این الگو قرار گرفتن انقلاب اسلامی ایران است که دشمنان از آن می ترسند.
جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه امروز ما هر چه داریم به برکت خون شهدا است، افزود: عزت ، عظمت، استقلال، امنیت و آسایش امروز ملت و کشور مدیون و مرهون جانفشانی جوانان انقلابی و مومن است و باید همه مردم قدردان زحمات این عزیزان باشند.
خبرنگار: نعمت محسن زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
6130/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.