به گزارش ایرنا ، طاهره رزاق پور روز سه شنبه در آئین افتتاح نمایشگاه توانمندی های معلولین خلخال افزود: 6 استان کشور از جمله اردبیل برای اجرای این طرح به عنوان استان های پایلوت طرح انتخاب شده و این طرح در سال جاری در تمام شهرستان های استان با همکاری ادارات بهزیستی اجرایی خواهد شد.
وی گفت: در این طرح راهکارهایی برای افراد سالمند آموزش و ارائه داده می شود تا دچار معلولیت نشوند و افراد سالمند ناتوان نیز تحت پوشش خدمات بهزیستی از جمله مشاوره و درمان قرار بگیرند.
او همچنین از اجرای طرح موسوم به ماد برای اولین بار در استان خبر داد و اظهار کرد: هدف از این طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان با همکاری ادارات آموزش و پرورش مناطق مختلف استان در مصون سازی کودکان و خانواده در مقابل بلای خانمانسوز اعتیاد است.
وی اظهار کرد: اداره بهزیستی خلخال با تلاش مستمر در زمینه کنترل ، پیشگیری ، معاینه و درمان معلولیت های شنوایی و چشمی به موقع کودکان موفق به پیشگیری وکنترل این معلولیت ها در بین جمعیت کودک و خردسال این شهرستان شده و از این لحاظ برترین رتبه در بین شهرستان های استان اردبیل را کسب کرده است.
او افزود: طرح پیشگیری از معلولیت های شنوایی و چشمی بهزیستی استان اردبیل مختص به افراد تحت پوشش این اداره نبوده و خدمات ارائه شده در زمینه معاینه ، درمان و تامین هزینه های مربوط به پیشگیری از این گونه معلولیت ها شامل همه مردم و آحاد مختلف جامعه است.
دل انگیز مسروری ، رئیس اداره بهزیستی خلخال نیز گفت: برای احداث واحدهای مسکونی خانواده های با 2 فرزند معلول بیش از 300 میلیون ریال هزینه شده است.
او افزود: از این مبلغ 120 میلیون ریال اعتبار بلاعوض از سوی بنیاد مسکن و 60 میلیون ریال اعتبار بلاعوض از سوی اداره بهزیستی تامین شده و 120 میلیون ریال تسهیلات بانکی بدون کارمزد بانکی در اختیار این خانواده ها قرار گرفته است.
حدود 10 درصد جمعیت استان اردبیل را معلولان سالمندان ، بیماران روانی و معلول تشکیل می دهند.
بر اساس آخرین آمار استان اردبیل یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارد.
یک هزار و 500 معلول در استان اردبیل در 33 مرکز نگهداری معلولان ذهنی ، جسمی و حرکتی زیرپوشش خدمات تخصصی ، بهداشتی ، درمانی ، دارویی ، پرستاری ، روانی و رفاهی قرار دارند.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.