آرام حلیم روز یکشنبه در بازدید مراکز خرید گندم و کلزا افزود: پیش بینی می شود امسال 220 هزار تن گندم از مزارع منطقه برداشت شود.
او با اشاره به اینکه مراکز خرید از 18 خرداد آماده دریافت گندم کشاورزان هستند گفت: با توجه به روند خرید گندم در استان اردبیل که به صورت بورس کالا است، تمام 12 مرکز خرید در شهرستان بیله سوار به حداکثر ظرفیت ذخیره سازی رسیده و باید در کوتاه ترین زمان به مرکز استان حمل شود.
وی اظهار کرد: با توجه به مطالبات رانندگان که از سال های گذشته از طریق شرکت های حمل و نقل پرداخت نشده بود این رانندگان مطالباتی داشتند و با حضور معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع ‏استانداری اردبیل و مدیران کل جهاد کشاورزی و راهداری و حمل و نقل جاده ای و تعاون روستایی و غله و خدمات بازرگانی استان و همچنین نمایندگان شرکت های حمل و نمایندگان رانندگان در فرمانداری بیله سوار به مشکلات آنها رسیدگی شد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی بیله سوار ، حلیم افزود: پیگیری مطالبات رانندگان از طریق مراجع قضایی برای تعیین و تکلیف مطالبات و جبران خسارات ، افزایش کرایه حمل گندم برای هر تناژ به میزان 50 هزار ریال از مبداء به مقصد برای رانندگان ، عدم حمل کاه و کلش مزارع توسط کامیونداران و تریلی های در مسیرهای بین شهرستانی و حمایت از کامیون داران با بارنامه برای حمل گندم و به روز کردن قیمت حمل از جمله مسائل مطرح و مصوب شده در جلسه بود.
وی گفت: با هماهنگی مدیریت بحران استان 6 نقطه شهرستان بیله سوار برای مهار آتش سوزی های احتمالی مزارع شناسایی ‏شده که در صورت بروز هرگونه حادثه گروه امداد رسانی در کمترین زمان در محل حاضر خواهند بود و تاکنون هیچ گونه حادثه آتش سوزی در مزارع گزارش نشده است.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
پارسال در استان اردبیل 730 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد که در نوع خود رکوردی برای استان محسوب می شد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.