به گزارش ایرنا، مهتا میرزایی روز چهارشنبه در جلسه اجرای طرح ضربتی اشتغال روستای هدف گردشگری خلخال افزود: هم اکنون 15 خانه بوم گردی در روستای کزج از توابع بخش خورش رستم خلخال به عنوان اقامتگاه های بوم گردی راه اندازی شده ودر تعطیلات نوروز امسال نخستین گردشگران خارجی از جمله گردشگران کشور بلژیک از جاذبه های زیبای این روستا بازدید ودرخانه های بوم گردی آن اقامت کردند.
وی گفت: روستای هدف گردشگری کزج خلخال جز 73 روستای هدف گردشگری انتخاب شده کشور برای اجرای طرح ضربتی اشتغال است.
وی اظهار کرد: روستای آلوارس سرعین به همراه روستای هدف گردشگری کزج خلخال 2 روستای منتخب هدف گردشگری استان اردبیل برای اجرای طرح ضربتی اشتغال هستند.
وی اضافه کرد: راه اندازی صنعت گردشگری بوم گردی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در کزج همراه با اجرای پروژه حفظ بافت با ارزش وتاریخی این روستا توسط بنیاد مسکن، قرار گرفتن روستا در 12 کیلومتری جاده اصلی اردبیل به سرچم ، بهره مندی روستا از راه مناسب وآسفالت روستایی موقعیت گردشگری این روستا را دوچندان کرده و در سال های اخیر بسیار مورد توجه گردشگران از مناطق مختلف کشور وبه تازگی دیگر کشورهای جهان قرار گرفته است.
دراین جلسه فریدون بابایی فرماندار خلخال نیز با اشاره به امضای تفاهم نامه وزارت کشور با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری برای هرگونه همکاری جهت اجرای طرح ضربتی اشتغال در روستای هدف گردشگری کزج این شهرستان اعلام آمادگی کرد.
وی گفت: روستای کزج ازنظرقابلیت های طبیعی و بوم گردی یکی از بهترین و بی نظیرترین روستاهای هدف گردشگری کشور است و مسوولان این شهرستان برای حفظ بافت سنتی و توسعه صنایع دستی و معرفی بیش ازپیش قابلیت های این روستا با تمام توان تلاش خواهند کرد .
کارشناسان اعزامی از تهران همچنین به همراه فرماندار خلخال درمحل روستای هدف گردشگری کزج حاضر شده وضمن بازدید از کارگاه های صنایع دستی و نیز اقامتگاه های بوم گردی راه اندازی شده از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی و در نشستی با هنرمندان روستا با مسایل ومشکلات آنان آشنا شدند.
روستای نمونه و هدف گردشگری کزج با بیش از 700 نفر جمعیت در نزدیکی راه اصلی اردبیل به سرچم قرار گرفته و این امر دسترسی گردشگران به این روستا را آسان تر کرده است.
طرح حفظ بافت با ارزش روستای کزج در سال 1386 توسط بنیاد مسکن استان اجرا و با این کار معماری سنتی روستا در کنار زیبایی طبیعی آن حفظ شده است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.