آثار باستانی دو هزار ساله با قدمت و اصالت تاریخی در گرمی کشف و ضبط شد.

به گزارش ایسنا به نقل از پلیس اردبیل، در پی کسب خبر مبنی بر اینکه فردی در باغ خود اقدام به نگهداری اشیای عتیقه می کند، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مامورین پلیس قرار گرفت .

  پس از انجام تحقیقات لازم و احراز صحت و سقم موضوع، با هماهنگی قضایی اشیاء قدیمی را که داخل کیسه ای به صورت ماهرانه داخل باغ مدفون و جاسازی شده بود کشف و ضبط شد .

گفتنی است در این عملیات یک عدد گوشواره برنزی، النگوی مفرقی، سنجاق، دو عدد مهره فریت (بدل چینی) و ... کشف و تحویل اداره میراث فرهنگی شد .

به گفته کارشناسان اداره میراث فرهنگی در معاینه و بررسی اقلام مشکوفه، قدمت آنها را 2000 سال قبل و احتمالاً متعلق به دوران اشکانیان عنوان کردند .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.