به گزارش ایرنا، بابک رضازاده روز چهارشنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران افزود: میزان ضایعات خون در استان اردبیل در سال 92 دو هزار و 207 واحد، در سال 93 یک هزار و 992 واحد، در سال 94 یک هزار و 480 واحد بود که امسال به 485 واحد کاهش یافته است.
وی گفت: این از جمله اقدامات انتقال خون استان در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است.
وی با اشاره به اینکه پارسال ضایعات خون در استان اردبیل حدود 18 درصد بود و امسال این رقم به پنج درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: کاهش بیش از سه برابری ضایعات خون در استان اقدام قابل توجهی است چون هرکیسه خون یک میلیون و 540 هزار ریال برای سازمان انتقال خون هزینه دارد.
رضازاده بیان کرد: سعی می شود سال آینده استان اردبیل جزو سه استان برتر کشور در زمینه ضایعات خون قرار گیرد.
او با بیان اینکه دو کشور ایران و برزیل در بین کشورهای در حال توسعه جایگاه ممتازی در ارسال پلاسمای خون در دنیا دارند، اضافه کرد: استان اردبیل هم در کشور در ارسال پلاسمای خون جزو استان های برتر است.
رضازاده گفت: پلاسمای ارسال شده تبدیل به دارو و مشتقات دارویی می شود و این کار برای کشور امسال 17 میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشته است.
مدیرکل انتقال خون استان اردبیل افزود: ارسال پلاسما به خارج از کشور با هدف تولید دارو انجام می‌شود و پلاسمای ارسالی از استان اردبیل از وزارت بهداشت آلمان استاندارد ایزو دریافت کرده است.
وی از افزایش 10 درصدی ارسال پلاسمای خون در سالجاری نسبت به پارسال در استان اردبیل خبرداد و اظهار کرد: پارسال حدود 18 هزار واحد و امسال هم حدود 20 هزار واحد پلاسمای خون که پنج هزار لیتر می شود از استان ارسال شده است.
وی بیان کرد: پارسال اهدای خون در استان 33 هزارو 513 مورد بوده و این رقم امسال به 34 هزارو 616 مورد افرایش یافته که رشد 2 درصدی تعریف شده به انتقال خون استان محقق شده است.
رضازاده اظهار کرد: سال گذشته 18 هزارو 285 مورد خون گیری مستمر در استان انجام شده و این رقم امسال 19 هزارو 350 ثبت شده که نشانگر افزایش خون اهدایی مستمر در استان می باشد.
وی از افزایش تعداد معافی اهدا کنندگان خون در استان خبر داد و بیان کرد: پارسال پنج هزارو 793 نفر در استان ار اهدای خون بنا به دلایل مختلف معاف شدند در حالی که این رقم امسال به هفت هزارو 683 نفر افزایش یافته است.
خبرنگار: نعمت محسن زاده**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.