به گزارش ایرنا، آیت الله سید حسن عاملی روزسه شنبه در آیین اعطای حکم هیات امنایی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به زرتشت علیزاده محقق و شرق شناس آذربایجانی افزود: دو کشور ایران وآذربایجان دارای اشتراکات ریشه دارفرهنگی بوده و روابط دو کشور در مسیر توسعه قرار گرفته است.
وی افزود: ایران وجمهوری آذربایجان بعنوان دو کشور برادر و مسلمان از مناسبات اقتصادی وسیاسی خوبی برخوردارند و هم اکنون نیز تعامل و روابط صمیمانه ای بین دو طرف وجود دارد.
امام جمعه اردبیل گفت: در سال های اخیر شاهد تقویت و توسعه روابط تجاری واقتصادی دوجانبه هستیم و انتظار است که این مناسبات بیش از این گسترش یابد .
آیت الله عاملی اضافه کرد: روسای جمهوری آذربایجان وایران در راستای تقویت مناسبات دوجانبه در سه سال گذشته هفت بار با هم دیدار کرده اند و تا چند روز دیگر نیز آقای الهام علی اف به ایران سفر خواهد کرد.
به گزارش ایرنا ، زرتشت علیزاده شرق شناس آذری نیز در این جلسه گفت که جمهوری اسلامی ایران یکی از مهمترین و بزرگترین پشتیبانان مردم مسلمان آذربایجان می باشد.
وی بیان کرد: راه چاره حل مشکلات جمهوری آذربایجان اتکا به برادران مسلمان خود بویژه جمهوری اسلامی ایران می باشد.
علیزاده اضافه کرد: مطمئن هستیم که با همراهی و همکاری ایران مشکلات مردم جمهوری آذربایجان بسیار سریع تررفع خواهد شد.
عاکف نقی یکی از شهصیت های سیاسی جمهوری اذربایجان نیز در این دیدار گفت: ایران وآذربایجان دارای اشتراکات فرهنگی، زبانی ودینی هستند و آذری ها هم خواستار توسعه هر چه بیشتر مناسبات با برادران ایرانی خود هستند.
وی بابیان اینکه اردبیل از قابلیت های فرهنگی، تاریخی وگردشگری ارزشمندی در توسعه مناسبات دو کشور برخوردار است، اظهار کرد: افزایش رفت وآمدها بین دو طرف درسال های اخیر به توسعه مناسبات کمک کرده و این مراودات باید همچنان بیشتر شود.
در این آیین حکم عضویت هیات امنایی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به زرتشت علیزاده محقق و شرق شناس آذربایجانی اعطا شد.
بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی از مهم ترین آثار تاریخی شهر اردبیل و از بناهای کم نظیر تاریخی ایران است که از لحاظ معماری و کاشی کاری از شاهکارهای سده هشتم هجری قمری و سال های پس از آن است.
این مجموعه ارزشمند پنجم تیر سال 1389 خورشیدی به عنوان یازدهمین اثر ارزشمند تاریخی ایران از سوی یونسکو به ثبت جهانی رسید.
خبرنگار: یعقوب شاددل** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.