سیامک موسی پور روز دوشنبه در جلسه هماهنگی هفته منابع طبیعی افزود: با اجرای تفاهمنامه ای بین منابع طبیعی و ثبت و احوال والدین نوزادان می توانند با معرفی اداره ثبت احوال به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری مراجعه و نسبت به دریافت شناسنامه نهال تولد و کاشت نهال یادبود اقدام کنند.
وی گفت: نگهداری نهال های کاشته شده که برای هر نوزاد سه نهال بنام نوزاد و والدین غرس می شود بر عهده خانواده هاست.
او اظهار کرد: استان اردبیل برغم داشتن استعدادهای طبیعی بالقوه سرانه جنگلی پایینی دارد و برای رسیدن به سطح سرانه جنگلی در کشور به 200 هزار هکتار جنگل کاری در استان نیاز است.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، کریم خسروی معاون فرماندار بیله سوار هم گفت: هر نوع فعالیت انسانی موجب تخریب منابع طبیعی می شود و از همین رو باید برای احیای این منابع دست به کار شد.
او افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی همه مسوولان خادم مردم هستند و خدمت ‌رسانی در راستای تحقق خواسته مردم در اولویت برنامه‌ های مسوولان قرار دارد.
وی تعامل و همکاری مردم و قانونمند بودن را لازمه انجام کارهای بزرگ دانست و گفت: محیط سازمانی خود را باید به یک محیط ساختارمند و قانونی هدایت کنیم و هر قدر با محیط با خشونت برخورد کنیم محیط نیز با خشونت با ما برخورد خواهد کرد.
وی با تاکید بر تاثیرگذاری بالای نقش مردم در حفاظت از منابع طبیعی تشریح کرد: تشکل‌ های مردم ‌نهاد برای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست دولت را یاری کنند چرا که دولت تدبیر و امید معتقد است که این گونه کارها نیازمند همکاری و همراهی مردم است.
رییس منابع طبیعی و آبخیزداری بیله سوار هم گفت: برنامه های هفته منابع طبیعی از 15 تا21 اسفند با هدف ارتقا و ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در استان و کشور برگزار می شود که شعار امسال این هفته 'همیار طبیعت باشیم' است.
وی با اشاره به لزوم حفظ منابع آب و خاک ، جنگل ها و مراتع افزود: هفته منابع طبیعی فرصت خوبی برای ترویج فرهنگ عمومی در مقوله درختکاری و حفظ مراتع و جنگل هاست.
وی همچنین از توزیع پنج هزار نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی خبر داد و گفت: هماهنگی لازم با اداره آموزش و پرورش برای نواختن زنگ سبز و ایراد سخنرانی در مدارس با موضوع منابع طبیعی شده و مسابقات نقاشی نیز با موضوع منابع طبیعی بین دانش آموزان ، برپایی برنامه با بنیاد شهید و امور ایثارگران و ثبت احوال و تجلیل از فعالان عرصه منابع طبیعی از دیگر برنامه های این هفته خواهد بود.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.