به گزارش ایرنا ، دیوان اکبری فر روز یکشنبه در همایش آموزش دهندکان نهضت سواد آموزی مشگین شهر از همکاری بیش از یک هزار و 500 آموزش دهنده با نهضت سواد آموزی استان خبر داد.
او افزود: در حال حاضر درصد با سوادی مردم این استان فقط 1.5 درصد از میانگین کشوری پایین تر است.
وی گفت: قبل از تاسیس نهضت سواد آموزی میانگین درصد باسوادی مردم استان از 31 درصد به 91 درصد افزایش یافته است.
دیوان اکبری فر تشریح کرد: درصد با سوادی زنان استان نیز در همین مدت 72 درصد افزایش یافته و از 15 درصد قبل از انقلاب به 87 درصد افزایش یافته است.
او افزود: در سایه تلاش آموزشیاران سابق و آموزش دهندگان فعلی نهضت در مناطق محروم روستایی میزان سواد روستا نشینان نیز از 26 درصد قبل از انقلاب به 86 درصد ارتقا یافته است.
وی گفت: این آمار مربوط به سرشماری سال 90 می باشد که بطور یقین با انتشار آمار سال 95 شاهد رشد آمار قبلی خواهیم بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تعهد نهضت سواد آموزی استان در سال جاری را آموزش 10 هزار و 500 نفر از افراد بی سواد دانست که این رقم 100 درصد عملی شده است.
وی افزود: بر اساس دستورالعمل وزارتی تمام آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی از ابتدای سال آینده تحت خدمات بیمه ای قرار می گیرند.
سرپرست فرمانداری مشگین شهر در سخنانی با تقدیر از عملکرد نهضت سواد آموزی خواستار آموزش مهارت های زندگی همراه با سواد آموزی شد.
میر علی رحیمی زاد با تاکید بر تزریق روحیه امید و شادابی و ایجاد کسب و کار در روستاها شهرستان از دولت تدبیر و امید برای پرداخت تمام معوقات و دیون بازنشستگان فرهنگی سال 94 قدردانی کرد.
خبرنگار: جواد دهقانی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7117/6018

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.