به گزارش خبرنگار مهر، ارژنگ عزیزی صبح دوشنبه در جلسه معاونان اقتصادی استانداری‌ها با معاون اقتصادی وزارت کشور با بیان اینکه بزرگترین مجموعه گلخانه‌ای در استان اردبیل احداث می‌شود، بیان کرد: این مجتمع با وسعت ۱۶۰۰ هکتار در شمال اردبیل احداث می‌شود که ۷۰ هکتار آن در سال ۹۸ به بهره‌برداری رسیده و برای سال جاری نیز بیش از ۳۵۰ هکتار هدف‌گذاری شده است.

وی افزود: این مجموعه تقاضای تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت برای ادامه فعالیت دارد که با شناور کردن تسهیلات بانکی از محل بند الف تبصره ۱۸ مشکل اینگونه واحدها در سطح کشور حل می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل با اشاره به اینکه تعهدات اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان به تفکیک شهرستان‌ها مشخص شده و برای ۲۴ هزار و ۷۵ نفر در بخش‌های مختلف هدف‌گذاری شده است اظهار داشت: ۱۵۵ مورد طرح اقتصادی با اشتغالزایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر، ۱۵۰ مورد احیای واحد راکد با بکارگیری ۲۲۰۰ نفر و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی موجود با اشتغالزایی بیش از ۱۰۰۰ نفر در دستور کار و پیگیری قرار دارد.

عزیزی با بیان اینکه تأمین و تخصیص سرمایه ثابت و در گردش به استان‌های سردسیر مثل اردبیل کمک می‌کند، افزود: تأمین اعتبارات به موقع از منابع مختلف و شبکه بانکی در پیشرفت کار واحدها تولیدی و طرح‌های اقتصادی مؤثر خواهد بود.

وی محدود نکردن تسهیلات بانکی در استان را خواستار شد و تشریح کرد: به جهت پایین بودن منابع در استان‌های کمتر برخوردار با توجه به رعایت مصارف بانکی تسهیلات لازم در اختیار بنگاه‌های اقتصادی قرار گیرد تا از این منابع برای بهبود فضای کسب و کار بهره‌مند شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل ادامه‌داد: از محل سفر زمستان پارسال رئیس‌جمهوری به استان اردبیل و عملیاتی شدن تعهدات ۱۶ بانک عامل کشور در سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان پرداخت شده و اعتباری بالغ بر ۹ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان برای تأمین سرمایه ثابت و در گردش واحدهای اقتصادی استان برنامه‌ریزی شده است.

عزیزی ابلاغ به موقع پرداخت تسهیلات بانکی ۱۲ درصدی را خواستار شد و افزود: دستورالعمل و بخش‌نامه این تسهیلات برای تقویت کسب و کارهای آسیب دیده از ویروس کرونا در صورت امکان در اسرع وقت به بانک‌های عامل استان ابلاغ شود.

وی تشریح کرد: یکی دیگر از درخواست های مردم ابلاغ مرحله پنجم تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری برای طرح‌هایی که ثبت‌نام آنها از سال گذشته انجام شده، است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل بر رفع مشکل تأمین مواد اولیه برخی از واحدهای تولیدی از بورس و پتروشیمی تاکید کرد و افزود: با لحاظ تأمین و تخصیص ارز و رفع بروکراسی اداری در بانک مرکزی می‌توان مواد اولیه برخی از واحدهای تولیدی را تأمین کرد.

عزیزی با پیشنهاد اینکه برخی از واحدهایی که در اثر ویروس کرونا ضرر و زیان دیده‌اند باید حمایت شوند، گفت: برخی واحدها در این مقطع تعدیل نیرو نداشته و حتی پرسنل خود را به بیمه معرفی نکرده‌اند.

وی ادامه‌داد: در رابطه با استمهال اقساط بانکی و حق بیمه سهم کارفرمایان و سایر هزینه‌های جاری بدون اعمال جریمه و افزایش زمان آن از یک دوره سه ماهه به ۶ ماهه با تصویب کارگروه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان برای این واحدها اصلاح شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1424853
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.