سیدناصر میرمرسلی روز چهارشنبه  به خبرنگار ایرنا گفت: پرونده سه واحد نانوایی بربری پزی در بازرسی اعضای  گشت مشترک امروز  به جهت کم فروشی و اعمال قانون به اداره تعزیرات حکومتی  شهرستان ارجاع و  همچنین تخفلت این سه واحد نانوایی  برای کسر آرد از سهمیه ماهانه به کمیته نظارت کارگروه ساماندهی آرد ونان شهرستان خلخال ارسال شد .

وی بیان کرد: در گشت مشترک بازرسی از نانوائی‌های خلخال صاحبان  سه واحد نانوایی سنگکی و بربری پزی با توجه به رعایت مسایل بهداشتی و پروتکل‌های مربوط به گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی  پیشگیری از کرونا  مورد تشویق قرار گرفتند .

وی با بیان اینکه از زمان تشدید بازرسی و گشت‌های ویزه مقابله با کرونا در خلخال تاکنون ۱۵ واحد نانوایی متخلف پلمپ شده است، افزود: این نانوایی‌ها به خاطر گرفتن پول از مشتری و جمع‌آوری و تحویل نان با دست آلوده، عدم استفاده از ماسک، نپوشیدن دستکش و روپوش، استفاده نکردن از کلاه و سایر موارد مربوط به موازین بهداشتی پلمب شدند.

میرمرسلی با بیان اینکه تعداد نانوایی‌های پلمب شده شهرستان خلخال از اول سال جاری تاکنون به ۱۱ واحد رسید، اظهارداشت: یک واحد نانوایی چند منظوره و یک واحد نانوایی بربری پزی در خلخال و یک واحد سنگک‌پزی در روستای خوجین پلمب شده که در صورت ادامه بی‌توجهی نانوایان به پروتکل‌های بهداشتی، سهمیه آرد آنها قطع و پروانه فعالیت نیز باطل خواهد شد.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۹ واحد نانوایی سنگکی در خلخال در پخت این نوع نان فعالیت دارند، گفت: ۶ واحد سنگکی بصورت سنتی و با استفاده از کوره، ۲ واحد نیمه‌ماشینی و یک واحد جدید راه‌اندازی شده نیز تمام اتوماتیک فعالیت می‌کنند.

رییس اداره صنعت ،معدن وتجارت خلخال  بیان کرد: ۱۶۲ واحد نانوایی دولتی و آزادپز در این شهرستان در تامین نان مصرفی مردم فعالیت دارند که از این تعداد ۱۱۱ واحد نانوایی دولتی و سهمیه‌پز بوده و از آرد تمام یارانه‌ای بهره‌مند هستند.

او افزود: از مجموع ۱۱۱ واحد نانوایی دولتی  خلخال ۷۲ واحد بربری‌پز و ۳۹ واحد لواش‌پز هستند و سایر انواع نان از جمله سنگک و تافتون تنها از طریق نانوایی‌های آزادپز پخت و تامین می‌شود.

میرمرسلی از افزایش بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی و نانوایی‌ها خبر داد و گفت: واحدهای صنفی تولیدی ،توزیعی و خدماتی فعال مورد بازدید بازرسان قرار گرفته و با متخلفان برخورد شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.