محمد روشنایی‌فرد روز یکشنبه گفت:‌ گلیم از جمله صنایع دستی این منطقه است که برای معرفی هر چه بیشتر آن تلاش خواهد شد.

او افزود: امسال همچنین در راستای رونق تولیدات صنایع دستی توسعه آموزش و حمایت از تولید و ایجاد اشتغال در این حوزه برنامه‌ریزی شده است.

وی به مشارکت هنرمندان صنایع دستی منطقه در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: کمک و حمایت از تشکل‌ها، انجمن‌ها و اتحادیه‌های صنایع دستی نیز با جدیت دنبال می‌شود تا این اقدام زمینه‌ساز ایجاد انگیزه در بین فعالان این بخش شود.

او توسعه آموزش و حمایت از تولید و ایجاد اشتغال در صنایع دستی، ثبت نشان‌های ملی و جغرافیایی باز زنده‌سازی رشته‌های صنایع دستی و مستندنگاری، مطالعات و پژوهش در این رشته‌ها را از دیگر برنامه‌های سال ۹۹ ذکر کرد.

وی افزود: ‌تکمیل و بازسازی سالن نمایشگاه دائمی و مرکز عرضه صنایع دستی و نیز تجهیز کارگاه‌های صنایع دستی نیز از برنامه‌های سال جاری میراث فرهنگی شهرستان نمین است.

صنایع دستی استان اردبیل تاکنون چهار نشان برتر جغرافیای ملی کسب کرده که ورنی مغان، مرصع چوب خلخال ، گلیم عنبران و جاجیم خلخال از جمله آن می‌باشد.

شهرستان نمین در ۳۰ کیلومتری شرق اردبیل یکی از قطب‌های تولید بافته‌های داری و غیرداری است و کیفیت تولیدات این شهرستان منجر به بازارپسندی آن شده است.

سالانه ۶۰ هزار متر مربع گلیم در شهر عنبران از توابع شهرستان نمین تولید می شود و بیش از هزار و ۵۰۰ گلیم‌باف در شهر عنبران فعالیت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.