سخاوت بیرامی روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش افزود: در حال حاضر ۷۹.۴۱ درصد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی ،۶۰ درصد دانش‌آموزان مقطع دوره اول متوسطه و ۴۶.۳۱ درصد از دانش‌آموزان مقطع دوره دوم متوسطه موفق به ثبت‌نام در سامانه ویژه یادگیری و یاددهی آنلاین وزارت آموزش و پرورش شده‌اند.

وی با اشاره به وجود مشکلات عدیده در سیستم آموزشی از طریق فضای مجازی در خلخال اظهارداشت: فقدان امکانات اینترنت در مناطق محروم روستاتی ،عدم دسترسی دانش‌آموزان این مناطق به گوشی‌های تلفن همراه بدلیل پایین بودن درآمد مالی و مخالفت بسیاری از خانواده‌ها با تهیه گوشی تلفن همراه برای فرزندان کم سن و سال برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله مشکلات قرار گرفته در مسیر این طرح آموزشی است.

بیرامی گفت: تلاش می‌شود گوشی تلفن همراه مورد نیاز دانش‌آموزان مناطق محروم روستایی از طریق کمک‌های مالی بنیاد مستضعفان تهیه شده و در اختیار افراد نیازمند شناسایی شده ، قرار بگیرد.

مدیر آموزش و پرورش خلخال همچنین با گرامیداشت هفته معلم و تجلیل از تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت بیان‌کرد: بدلیل شرایط موجود و رعایت موارد مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی جهت مقابله با کرونا در هفته معلم هیچ برنامه متمرکزی برای تجلیل از قشر تلاشگر فرهنگی در خلخال اجرا نمی‌شود.

در این جلسه ییشتر اعضای شورای آموزش و پرورش خلخال تدریس از طریق فضای مجازی و استفاده از این فضا به عنوان جایگزین آموزش مستقیم در مدارس را با توجه به ضعف‌های موجود از جمله وجود ضعف در پیام‌رسان‌های داخلی و ممنوعیت استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی و کیفیت بسیار پایین آموزش بدلیل بی‌تجربگی آموزش و پرورش و مخالفت خانواده‌ها با استفاده دانش‌آموزان از گوشی تلفن همراه و دسترسی به فضای مجازی را از جمله نقایص این طرح ذکر کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.