ناصر عتباتی روز پنجشنبه در جمع روسا و دادستان‌های حوزه های قضایی استان اظهارداشت: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های دستگاه قضایی استان بر ارتقای وضعیت و کیفیت رسیدگی‌ها، اتقان آرا، کاهش اطاله رسیدگی و تحقیقات و به نتیجه رساندن پرونده‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن همراه با دقت در بررسی‌ها متمرکز شده است.

وی از روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی خواست به حقوق عامه، حفظ حقوق بیت‌المال، حسن جریان امور  و مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری دقت و نظارت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: راه‌اندازی شوراهای حل اختلاف تخصصی و شوراهای حل اختلاف روستایی در راستای تقویت فرهنگ صلح و سازش در جامعه از دیگر اقدامات دستگاه قضایی است که در راستای گسترش و توسعه آن تلاش می‌شود.

عتباتی تکریم ارباب رجوع، حفظ کرامت انسانی و توجه به حقوق شهروندی را از دیگر مفاهیم ارزشمندی دانست که دستگاه قضایی استان برای آن بسیار ارزش قائل بوده و در راستای تحقق عینی مطلوب و ارزشمند آن در جامعه تلاش می‌کند.

رییس کل دادگستری استان اردبیل همچنین با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید گفت: دستگاه قضایی همانند سال‌های قبل در کنار مدیران و مسوولان دستگاه‌های متولی امر اقتصاد و نیز بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان خواهد بود و از ظرفیت دستگاه قضایی برای پیشبرد و تحقق شعار سال استفاده خواهد کرد.

عتباتی از مقابله و برخورد با جرایمم خاص و تقویت دفتر پیگیری جرایم خاص در دادگستری استان خبر داد و افزود: تلاش در جهت ارتقای امنیت مردم در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و روانی از دیگر برنامه‌های دستگاه قضایی استان است.

او گفت: مبارزه بی‌امان و مستمر با جرایم بویژه جرایم خشن و جرایمی که نظم و امنیت و آسایش مردم را بر هم می‌زند، همچون نزاع دسته‌جمعی،مشروبات الکلی، موادمخدر و نیز مبارزه با فساد از اولویت‌های دستگاه قضایی استان است و ستگاه قضایی با مجرمان و متخلفان در این حوزه طبق قانون به شدت برخورد می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.