محمدرضا شایقی مغانلو روز پنجشنبه اظهارداشت: تعهد اشتغال میراث فرهنگی اردبیل در سال گذشته ایجاد ۳۵۸ فرصت شغلی بود.

او افزود: از ۳۵۸ مورد اشتغال مورد تعهد در سال گذشته ۳۱۰ مورد تحقق یافت ولی با توجه به شیوع ویروس کرونا اقدامات در این حوزه متوقف شد.

شایقی گفت: امسال در کنار توسعه کارگاه‌های آموزشی، توسعه و افزایش اشتغال را نیز در راستای تحقق شعار سال در اولویت قرار خواهیم داد.

وی همچنین بیان‌کرد: با توجه به شعار سال مبنی بر جهش تولید، امسال تجهیز و راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی بویژه در حوزه صنایع دستی از برنامه‌های اولویت‌دار در اردبیل می‌باشد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل با اشاره به نقش و اهمیت صنایع دستی در ایجاد اشتغال تصریح کرد: با توجه به تاثیر مستقیم توسعه این صنایع در اشتغال، از مهم‌ترین اولویت‌های سال جدید تدوین برنامه‌ها در راستای توسعه آموزش در بخش صنایع دستی و به تبع آن رونق اشتغال در این حوزه است.

او همچنین از برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت مدرسه جعفر اسلامی به عنوان مرکز آموزشی صنایع دستی شماره ۲ شهرستان اردبیل خبر داد و گفت: اعتبارات مورد نیاز طرح پیش‌بینی شده و در راستای تامین آن مکاتبات لازم با متولیان امر از جمله فرمانداری انجام شده که در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز، شاهد تحقق آن خواهیم بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.