ناصر محمودی روز سه‌شنبه اظهارداشت: این تعداد صنعتگر از محل تفاهم‌نامه حوزه معاونت صنایع دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر توانستند از بیمه برخوردار شوند.

او تلاش برای بهره‌مندی هر چه بیشتر صنعتگران در این حوزه از خدمات بیمه‌ای را از برنامه‌های مهم امسال برشمرد و افزود: با پیگیری‌های لازم در این حوزه اقدامات موثری انجام خواهد شد.

وی گفت: برخورداری تولیدکنندگان و صنعتگران صنایع دستی از بیمه می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد انگیزه و حمایت از این افراد شده و بستر را برای توسعه فعالیت‌ها در این حوزه و افزایش تولیدات را فراهم کند.

او تشریح‌کرد: با افزایش حمایت‌ها از صنعتگران در بخش صنایع دستی استان، تولیدات این افراد بیش از گذشته رونق گرفته و زمینه معرفی هر چه بیشتر این صنایع و فعالیت در این بخش میسر می‌شود.

اردبیل از استان‌های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می‌شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کنند.

بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل در ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.

چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم‌بافی، قالی‌بافی، پالازبافی، ورنی‌بافی، تراش شیشه، مسندبافی، سفالگری، چاقوسازی، قلم‌زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

تاکنون اطلاعات ۱۸ هزار صنعتگر استان اردبیل در سامانه جامع صنایع دستی ثبت شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.