دکتر بهزاد ستاری مدیرکل بهزیستی استان اردبیل روز یکشنبه در حاشیه  راه اندازی این سامانه گفت : سامانه خودارزیابی روانشناختی به منظور غربالگری هوشمند افراد جامعه و پیشگیری از آسیب‌های روانی - اجتماعی ناشی از بحران کرونا، توسط سازمان بهزیستی کشور راه اندازی شده  و با این شیوه رصد و پایش آسیب‌های ناشی از این بیماری امکان پذیر خواهد شد .

وی بیان کرد: دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی  در قالب طرح محب ، سامانه «خود ارزیابی وضعیت روانشناختی» را طراحی نموده تا در این چرخه ، خدمات به صورت سطح بندی و سیستم ارجاعی ارائه شود و افراد با مراجعه به سامانه ضمن تکمیل اطلاعات جمعیت شناسی، به سوالات تخصصی مطرح شده، پاسخ‌های مناسب ارائه نمایند .

او در رابطه با نحوه مشارکت در سامانه خود ارزیابی افزود:  افراد با ارائه شماره تلفن و کد ملی در سامانه خود ارزیابی روانشناختی؛ کد شناسه خدمت دریافت کرده و از طریق تماس با صدای مشاور(1480) از خدمات تخصصی بهره مند میشوند.

به گفته وی،  در صورت تشخیص روانشناسان چنانچه خدمات تخصصی برای فرد مورد نظر نیاز باشد، توسط مشاوران و متخصصان  امر به مراکز تخصصی سازمان ارجاع داده می‌شوند.

ستاری با بیان اینکه فرایند چرخه روانشناختی تا دستیابی نتایج مطلوب ادامه می باید ، گفت: کلیه مراحل خدمات کاملاً بصورت رایگان به همشهریان ارائه شده  و براین اساس افراد می‌توانند با مراجعه به آدرس CORONA.BEHZISTI.IR از خدمات این سامانه بهره مند شوند.

ارتقای کیفیت زندگی، کاهش تاثیرات منفی روانی و مدیریت و پیشگیری از آسیب های روانی و اجتماعی ازجمله نتایج مثبت این سامانه هستند که از این طریق می توان در تحقق ارتقای سلامت روانی شهروندان موثر واقع شد .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.