سردار هوشنگ حسینی روز چهارشنبه گفت: با شیوع ویروس کرونا و نشر اکاذیب و شایعات مختلف مبنی بر کاهش تاثیر این ویروس با نوشیدن مشروبات الکلی در  شبکه‌های اجتماعی و ترغیب افراد ناآگاه به مصرف این ماده برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب اقدام به تهیه مشروبات الکلی دست‌ساز و تقلبی با مارک اتانول و با استفاده از وایتکس و الکل متانول کرده و سپس با قیمت‌های بالا به فروش می‌رساندند.

وی افزود: تعدادی از شهروندان بویژه جوانان به سبب ناآگاهی با مصرف این نوع الکل دچار مسمومیت شدید و قطع عضو شده و در برخی موارد نیر جان باختند.

وی اظهار داشت: با انجام بررسی‌های تخصصی، اشرافیت کامل اطلاعاتی و افزایش کنترل‌های انتظامی ردپای پنج نفر که در رابطه با تهیه و توزیع الکل‌های تقلبی فعالیت مجرمانه داشتند، شناسایی و پس از هماهنگی قضایی در عملیات مقتدرانه ماموران پلیس امنیت عمومی بیله سوار دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به کشفیات به دست آمده از دستگیر شدگان بیان کرد: در این عملیات ۱۴۰ بطری مشروبات الکلی دست ساز یک لیتری و ۲۵۰ لیتر الکل تقلبی کشف شد.

سردار حسینی با تاکید بر اینکه پلیس با حداکثر توان عملیاتی و تعهد در خدمت امنیت، آرامش و آسایش مردم بوده و برخوردی قاطع با مجرمان، قانون‌گریزان و مخلان آرامش فردی و عمومی خواهد داشت، اضافه کرد: مشارکت اجتماعی در این عرصه توفیقات پلیس را تضمین می‌کند.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ، از ابتدای اسفندماه سال جاری ۲۰۰ نفر بر اثر مسمومیت ناشی از استفاده خوراکی از الکل به بیمارستان‌های استان مراجعه و تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفته‌اند.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از این تعداد ۱۹ نفر جان باخته و ۵۲ نفر نیز هم‌اکنون در بخش‌های مختلف بویژه بخش دیالیز بستری هستند ضمن اینکه تعدادی نیز نابینا و یا دچار ضایعه مغزی شدند.

 هنوز مراجعه افراد به این خاطر به مراکز درمانی استان اردبیل ادامه دارد و ۱۳ مورد جدید مسمومیت الکلی مربوط به ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

بررسی پلیس اطلاعات و امنیت نشان می‌دهد که عده‌ای سودجو با استفاده از وایتکس و مواد شوینده، رنگ زرد الکل صنعتی را به رنگ سفید تبدیل کرده و به عنوان الکل طبی و فرآورده دارویی فروخته‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ضمن هشدار به مصرف کنندگان این قبیل مواد اعلام کرد که مصرف و آشامیدن هر گونه مشروبات الکلی، چه طبی چه صنعتی و سایر فرآورده‌های مشابه به هیچ عنوان در کنترل، پیشگیری و کاهش بیماری کرونا موثر نیست.

 مصرف این قبیل اقلام اثرات زیان‌بخشی را به دنبال دارد و باعث مرگ، از بین رفتن بینایی، از کار افتادن کلیه‌ها و سایر مشکلات جسمی و روحی غیرقابل جبران می‌شود.

بیله‌سوار مغان در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.