صادق پور محمد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پروژه آبخیزداری روستای نمهیل سریعترین پروژه  خلخال و استان اردبیل است که در کمتر از دو ماه توسط این اداره مطالعه ، اجرا ، تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی گفت:با اجرای این پروژه  علاوه بر فراهم کردن زمینه افزایش ذخیره  سفرهای آب زیرزمینی روستای نمهیل، با کنترل مسیل‌های منتهی به این  روستا از احتمال ورود سیلاب‌های  فصلی به اماکن مسکونی  روستا نیز جلوگیری شده است .

وی اظهار کرد: سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار مورد نیاز اجرای این پروژه  از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی کشور تامین و یک بند ملاتی با حجم هزار و ۱۰۰ متر مکعب و با ارتفاع ۶ متر اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفت.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال از افزایش ۱۲ برابری اعتبارات بخش آبخیزداری امسال این شهرستان در مقایسه با سال گذشته خبر داد و افزود: در حالی که مجموع اعتبارات تخصیص یافته به این بخش در سال قبل ۲ میلیارد و  ۶۰۰ میلیون ریال بود، امسال بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های آبخیزداری این شهرستان اعتبار اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد:  با اجرای طرح‌های آبخیزداری در سه حوزه اندبیل‌، خوجین و علی آباد راه‌های نفوذ سیلاب به داخل شهر خلخال مسدود شده و علاوه بر آن زمینه افزایش سطح آب سفرهای زیر زمینی و همچنین دبی چشمه‌های پایین دست بندهای تاخیری آبخیزداری در این منطقه فراهم شده است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.