فریدون بابایی روز چهارشنبه در نشستی با مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: عملکرد ضعیف این سازمان در طول سال‌های گذشته و امسال درخصوص اجرای پروژه‌های آب و خاک این شهرستان موجب نیمه کاره رها شدن بسیاری از پروژه‌های سدهای معیشتی و کشاورزی شده و موجب نارضایتی کشاورزان منطقه شده است.

وی بیان کرد :با وجود تخصیص ۷۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی معاون وزیر جهاد کشاورزی در سال ۹۶ برای اجرای زیر ساخت‌های شهرک گلخانه‌ای خلخال عدم پیگیری  برای جذب این اعتبار موجب شد تا پس از گذشت سه سال در خصوص راه‌اندازی این شهرک هیچ اتفاقی نیافتد.

او  گفت: علاوه براین در سال ۹۶ بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای اجرای پروژه های آب و خاک این شهرستان تخصیص یافت که در این خصوص نیز کوتاهی سازمان جهاد کشاورزان استان موجب شد تا هیچ‌ استفادهای از این اعتبار  صورت نگیرد.

فرماندار خلخال با گلایه از بی‌توجهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژه‌های آب و خاک این شهرستان از محل منابع اعتباری ملی اظهار کرد: در صورت اختصاص ۲۵ درصد از اعتبار مورد نیاز طرح‌های عمرانی از سوی اعتبارات استانی،دستگاه های اجرایی مرکز استان می بایست نسبت به تامین ۷۵ درصد اعتبار باقیمانده  از محل اعتبارات ملی اقدام کنند ولی سازمان جهاد کشاورزی تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه نکرده است.

بابایی  با بیان اینکه وعده‌های عمل نشدنی از سوی مسوولان سازمان جهاد کشاورزی استان بار منفی برای کشاورزان این شهرستان بدنبال داشته خواستار تلاش و جدیت  برای عمل به وعدهای داده شده به مردم به‌خصوص تکمیل  سدهای معیشتی کشاورزی نیمه کاره رها شده منطقه شد.

در این جلسه شهروز ملاطفی مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز از آغاز عملیات اجرایی سدهای کشاورزی  نیمه کاره سجن بخش شاهرود و بلیل واقع در بخش مرکزی این شهرستان از اول سال اینده خبر داد.

وی گفت: با توجه به دستور العمل جدید وزرت جهاد کشاورزی مبنی بر مطالعه دوباره  پروژههای سدسازی ، این مهم در باره این دو سد به پایان رسیده و ادامه عملیات اجرایی آنها  از ابتدای سال آینده آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی برای اجرای پروژه‌های آب وخاک این شهرستان تخصیص داده شده، اظهار کرد: برای تکمیل سد سجن شاهرود ۳۰ میلیارد ریال اعتبار و برای سد بلیل بخش مرکزی خلخال ۲۵ میلیارد ریال و در مجموع ۵۵ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.