عباس جنگی مرنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن گرامیداشت روز ملی آب افزود: توجه به امنیت آبی و حفظ پایداری منابع آب در مواجهه با شرایط تغییرات اقلیمی در کشور بسیاربا اهمیت بوده و باید با مشارکت همگانی تلاش شود تا ارزش منابع آب، این منبع خدادادی را  در جامعه تبیین شده  و این ثروت عمومی برای    نسل‌های آینده نیز حفظ و صیانت شود.

وی اضافه کرد: اهمیت آب در آموزه های دین اسلام نیز از جهات گوناگون مورد توجه بوده بطوریکه  آب در اسلام، جایگاه رفیعی دارد و درباره این اکسیر زندگی، سخن بسیار و آثار و احکام و آداب بی‌شمار آمده است.

جنگی بیان کرد: آب در قرآن‌ کریم با واژه «ماء» ۶۳ بار به کار رفته و توجه ویژه‌ای به آن شده است و خداوند در آیات متعدد انسان را به تفکّر در آب و شکرگزاری این نعمت بزرگ یادآور شده است و  آب به عنوان برکت خداوندی است که حیات می‌بخشد، حیات را حفظ می‌کند و بشر و زمین را پاکیزه می‌کند. خاصیت «حیات‌دهندگی» آب در آیات متعدد قرآن اشاره شده است.

وی با بیان اینکه ۱۳ اسفند «روز ملی آب» فرصتی مناسب برای پاسداشت ارزش آب است افزود:از چالشهای اصلی مدیریت منابع محدود آب، افزایش روزافزون تعداد مصرف کنندگان و متقاضیان برای استفاده از آب است از آنجا که همگان به آب شیرین و سالم نیاز دارند و دستیابی به سهم آب بیشتر و با کیفیت تر، به چالشی جدی در اغلب مناطق تبدیل شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.