حسین قدیمی روز سه‌شنبه در نشستی با فرماندار نیر با بیان اینکه استفاده از انرژِی خورشیدی بسیار باصرفه‌تر است، اظهارداشت: بر اساس دستورالعمل وزارتی جهت ترویج انرژی خورشیدی باید ۲۰ درصد از نیروی برق مصرفی ادارات و دستگاه‌های دولتی این استان از طریق انرژی خورشیدی تامین شود.
وی افزود: در راستای تولید برق از انرژی خورشیدی تاکنون چند نیروگاه خورشیدی توسط بخش خصوصی در استان راه‌اندازی شده و حدود پنج مگاوات از این طریق در استان برق تولید می‌شود.
قدیمی گفت: برای ترغیب مردم و سرمایه‌گذاران شرکت تولید برق استان حمایت خوبی از سرمایه‌گذاران این بخش انجام داده و برق تولید شده را بصورت تضمینی با قیمت ۱۰ هزار و ۴۰۰ ریال به ازای هر کیلو ولت ساعت خریداری می‌کند.
وی افزود: این شرکت برق مصرفی خانگی ،تجاری و صنعتی را با قیمتی در حدود ۸۰۰ ریال عرضه می‌کند که خیلی پایین‌تر از قیمت تمام شده برای دولت است.
فرماندار شهرستان نیر هم در این نشست با اشاره به احداث کارخانه‌های تولیدی در شهرکت صنعتی و تخصصی آب نیر بر لزوم برق‌رسانی به این ۲ شهرک در راستای حمایت از

سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ایجاد اشتغال تاکید کرد.
ابراهیم امامی گفت: با توجه به احداث واحدهای جدید تولیدی در شهرک صنعتی این شهرستان و تقاضا برای برق، ظرفیت موجود جوابگو نیست و توجه بیشتر مسوولان استان را می‌طلبد.
وی اظهارداشت: با حمایت استاندار اردبیل ، زیرساخت‌های شهرک صنعتی نیر بویژه در حوزه ارتقای ظرفیت برق‌رسانی توسعه می‌یابد.
او افزود: کارهای زیربنایی خوبی در حال پیگیری است که به ثمر نشستن آنها مسیر توسعه صنعتی این منطقه را هموار و پیشرفت اقتصادی منطقه را شتاب خواهد داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.