اکبر بهنامجو جمعه شب در حاشیه بازدید از عملیات برف‌روبی معابر و بازگشایی راه‌های ارتباطی مسدود شده از برف خلخال افزود:  این اعتبار جهت تامین بخشی از هزینه‌های  برف‌روبی و بازگشایی راه‌های ارتباطی و معابر پوشیده از برف خلخال  وتامین هزینه کرایه ماشیین‌آلات سنگین بخش خصوصی تخصیص یافته است.

وی  با ابراز رضایت از روند عملیات بازگشایی معابر شهری و راه های مسدود شده از برف روستایی این شهرستان افزود: علی‌رغم بارش سنگین برف و  کولاک شدید در چهار روز گذشته با مدیریت بسیار خوب بحران در خلخاتل خوشبختانه هیچ‌گونه تلفات جانی نداشتیم و خسارات مالی وارده به گلخانه‌ها وبخش‌هایی از زیر ساخت‌های شهرستان نیز از محل اعتبارات ملی جبران خواهد شد.

استاندار اردبیل از فعالیت ۸۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین راهداری جهت بازگشایی راه‌های روستایی در شهرستان خلخال خبر داد و بیان کرد: با تلاش شبانه روزی راهداران در حال حاضر راه ۱۰۰ روستای خلخال بازگشایی وتا ظهر فردا راه مسدود ۳۰ روستای باقیمانده نیز باز خواهد شد.

 بهنامجو  اظهار کرد:در شهرستان خلخال تنها ۳۲ دستگاه ماشین‌آلات راهداری وجود دارد و برای تسریع در کارها بیش از ۵۰ دستگاه از شهرستان‌های شمال استان، پروژه‌های راهداری، راه آهن و ارگان های مختلف برای خدمات رسانی ماشین آلات به این شهرستان ارسال شده است.

وی با بیان اینکه این بارندگی در دو دهه گذشته در این شهرستان بی‌سابقه بوده است، گفت: به جهت موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی خلخال در مقایسه با استان همسایه مدیریت بحران اردبیل خوب عمل کرده است.

استاندار اردبیل افزود: تمام دستگاه‌های مرتبط چندین  روز است شبانه روزی جهت بازگشایی راه‌های روستایی تلاش می‌کنند و در کنار آن راه‌های اصلی نیز مورد توجه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه راه ارتباطی ۱۳۰ روستا از ۱۴۲ روستای این شهرستان  بر اثر بازش بر ف سنگین مسدود شده بود تشریح کرد: در لحظات اولیه با تلاش همه دستگاه‌های مرتبط راه‌های تعداد زیادی از این روستاها برف روبی شد اما دوباره بسیاری از آنها بر اثر کولاک مسدود شدند ضمن اینکه  تنها ۹ روستای دور افتاده مشکل دارند  که این روستاها هم مورد توجه قرار گرفته اند.

بهنامجو  با تاکید بر اینکه این ماشین‌آلات مستقر در خلخال تا پایان عبور سامانه بارشی پیش بینی شده در منطقه مستقر بوده و به فعالیت خود ادامه خواهند داد بیان کرد:  تلاش بر این خواهد بود که در  هفته جاری تمامی راههای روستایی خلخال بازگشایی شود.

او اظهار کرد:افزایش امکانات اولیه و مواد غذایی از جمله آرد مورد نیاز به روستاهای صعب العبور تخصیص داده شده و ذخیره یک ماهه آنها تامین خواهد شد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه درهیچ یک از روستاها قطعی برق و گاز نداریم افزود: خوشبختانه ازهزارو ۸۰۰ روستای استان نزدیک ۸۰ روستا قطعی برق داشته که با تلاش مسوولان شرکت توزیع نیروی برق استان این مشکل  در اسرع وقت برطرف و برق روستاها مجددا وصل شد.

بهنامجو  از حضور اکیپ‌های امدادی در منطقه خبرداد و گفت:تا به حال گروه امداد نجات هلال احمر و فوریت‌های پزشکی ۹۱۵نفر را در مسیر های مختلف امداد رسانی کرده‌اند که از این تعداد  ۱۵ مورد اورژانسی بوده و افراد با انتقال به بیمارستان نجات یافته‌اند.

وی با اشاره به وضعیت داخل شهری خلخال از فعالیت۴۰دستگاه ماشین‌آلات برفروبی در  شهر  خبر داد و گفت: در داخل شهر مشکل خاصی که بحران‌زا باشد با تلاش‌های انجام شده وجود ندارد و برخی معابر عمومی نمک‌پاشی شده است.

استاندار اردبیل همچنین از پیگیری و توجه ویژه دکتر نوبخت به مشکل برف خلخال خبرداد و افزود: رییس سازمان برنامه و بودجه پرداخت هزینه کلیه تجهیزات و ماشین آلات  فعال در این شهرستان  را اعلام کرده است.

بهنامجو  گفت: برف با تمام مشکلات خود  نعمت بزرگ الهی است که در تغذیه آبهای زیر زمینی، تامین  آب‌های پشت سدها و رشد و رونق کشاورزی نقش اساسی دارد. 

اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال برای احداث تونل جاده خلخال - اسالم 

استاندار اردبیل همچنین با اشاره به حادثه خیز بودن جاده خلخال - اسالم بویژه گردنه الماس گفت:  ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار  برای اجرای پروژه احداث تونل و حذف گردنه پرخطر الماس در این جاده  تخصیص یافته است.

به گفته بهنامجو ، احداث تونل در محور جاده خلخال به اسالم یکی از آرزوهای دیرینه مردم خلخال برای رهایی از برف، یخ وکولاک گردنه صعبالعبور الماس است و با اجرای پروژه احداث تونل در این مسیر منتهی به استان گیلان علاوه بر حذف گردنه و ۱۳ نقطه پرخطر جاده ۱۳ کیلومتر از طول مسیر فعلی خلخال به گیلان  نیز کوتاهتر خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.