به گزارش ایرنا ،فرهاد عبدالعلی‌پور روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خلخال افزود: در حال حاضر راه ۲۵۵ روستا در مناطق مختلف استان از جمله شهرستان خلخال مسدود بوده و تلاش راهداران برای بازگشایی مسیرهای مسدود روستایی همچنان ادامه دارد.

او گفت: بارش برف و کولاک در روزهای گذشته موجب مسدود شدن راه ارتباطی هزار و ۱۶۰ روستای استان شده و راهداران برای بازگشایی راه‌های باقیمانده تلاش می‌کنند ولی ادامه کولاک برف مانع از بازگشایی ۲۵۵ راه باقیمانده روستایی شده است.

وی با بیان اینکه راه ارتباطی  ۸۰ روستای خلخال باز و راه ۶۵ روستای این شهرستان همچنان مسدود است،اظهارداشت: برخی از راه‌های روستایی استان به علت کولاک شدید برای چندمین بار بازگشایی و دوباره مسدود شده است.

وی با بیان اینکه تمام راه‌های اصلی استان باز است و تردد در آنها جریان دارد، افزود: راهداران تلاش می‌کنند تا راه‌های ارتباطی روستاهای مسدود شده را بازگشایی کنند و به احتمال زیاد تا سه روز آینده راه‌های ارتباطی تمامی روستاهای استان باز خواهد شد.

وی با تقدیر از همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در کمک به ارسال ماشین‌آلات سنگین برف‌روبی برای برف‌روبی و بازگشایی معابر شهری و راه‌های روستایی خلخال اضافه‌کرد: در بیشتر مناطق استان شاهد بارش برف بودیم ولی بیشترین بارش برف در شهرستان خلخال است که ارتفاع آن در سطح شهر ۱۵۰ سانتیمتر و راه‌های روستایی و همچنین گردنه الماس واقع در جاده خلخال - اسالم بیش از چهار متر گزارش شده است.

عبدالعلی‌پور همچنین با اشاره به نامساعد بودن شرایط جوی از شهروندان استان خواست تا از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت ضرورت با رعایت سرعت مطمئنه خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی از جمله زنجیرچرخ مجهز کنند.

او اظهارداشت: از زمان آغاز بارش برف در استان اردبیل در چند روز گذشته به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مسافران و سرنشینان خودروهای در راه مانده امدادرسانی شده و ۵۰۰ نفر نیز در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و بین راهی استان اسکان داده شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل نیز با بیان اینکه در حال حاضر هر ۲ راه دسترسی مردم خلخال به استان گیلان در جنوب استان اردبیل مسدود است، گفت: راه خلخال - پونل که از همان ابتدای بارش برف در پاییز امسال مسدود شده و راه خلخال - اسالم نیز از یکشنبه هفته جاری به علت بارش برف سنگین همراه با کولاک از هر ۲ سمت خلخال و گیلان مسدود است.

علی رحمتی با اشاره به اینکه ۲۸۶ دستگاه ماشین‌آلات راهداری استان با ۴۳۵ نیرو در قالب ۱۱۰ گروه در آماده‌باش کامل بوده و در ۱۳ راهدارخانه سیار و ثابت استان برای خدمات‌رسانی در مواقع نیاز مستقر هستند، افزود: همچنین ۲۰ هزار تن شن و نمک خریداری شده و در انبارها و راهدارخانه‌های استان برای استفاده در مواقع ضروری ذخیره‌سازی شده است.

او گفت: هم‌اکنون ۳۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین برف‌روبی از جمله بولدوزر ، گریدر ،کامیون مجهز به تیغه برف‌روب و برف‌خور در برف‌روبی و بازگشایی راه‌های بین شهری و روستایی خلخال فعالیت دارند.

وی از مردم خواست قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ و یا با شماره تلفن ۳۳۷۴۵۹۰۲ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.