علی رحمتی روز پنجشنبه  در جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران خلخال اظهار کرد: به‌جز جاده‌های خلخال به اسالم و خلخال ـ پونل با تلاش شبانه‌روزی راهداران تمتمی راههای اصلی استان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

وی به کولاک شدید در جاده اردبیل ـ سرچم محدوده روستای آراللـو و کرگان ،  اردبیل ـ سرعین، سه راهی برجلو در جاده  نیر ـ سراب و مشگین شهـر ـ اهـر اشاره کرد و افزود: عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی سطح جاده توسط راهداران مستقر در راهدارخانه‌ها انجام شده و رانندگان باید با توجه به شرایط جوی استان بویژه در گردنه‌های برف‌گیر وسایل و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان  اردبیل با اشاره به امدادرسانی راهداران به ۹۰۲ خودروی گرفتار شده در برف اظهار کرد: بامداد امروز اکیپ‌هایی  متشکل از راهداران و نیروهای امدادو نجات جاده‌ای هلال احمر مستقر در گردنه الماس برای نجات جان سرنشینان یک دستگاه خودروی سواری گرفتار در گردنه کرمان واقع در جاده خلخال به اسالم راهی این منطقه شدند.

رییس کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل با اشاره به استقرار اکیپ‌های راهداری در گردنه‌ها و جاده‌های استان بیان کرد: ۱۱۰ اکیپ راهداری با ۲۸۶ دستگاه   ماشین‌آلات و ۴۳۵ نفر نیروی انسانی در راهدارخانه‌ها، گردنه‌ها و جاده‌های مواصلاتی استان اردبیل مستقر بوده و با همه توان آماده خدمت‌رسانی به مردم و مسافران هستند.

رحمتی با بیان اینکه راهداران در جاده‌های کوهستانی و روستایی استان جدال سختی با کولاک برف دارند، تشریح کرد: راه ۸۰۰ روستا در استان اردبیل بازگشایی شده، بیش از ۳۰۰ راه روستایی بخاطر کولاک بازگشایی مجدد شده و عملیات برف‌روبی و بازگشائی راه ۲۳۱ روستای مسدود همچنان ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در مدت یاد شده ۱۴ هزارو ۵۹۴ کیلومتر باند در جاده‌های  اصلی و فرعی و ۶ هزار و ۲۵۸کیلومتر برف‌روبی در جاده‌های روستایی انجام شده است.

وی با اشاره به موج جدیدی از بارش برف در خلخال و مناطق جنوبی استان اردبیل از بامداد روز پنج شنبه ۲۴ بهمن ماه از مردم و مسافران خواست خودروی خود را به تجهیزات زمستانی بویژه زنجیرچرخ مجهز کرده، از سفرهای غیرضروری خودداری نموده و قبل از سفر حتما با سامانه ۱۴۱ و یا شماره تلفن ۳۳۷۴۵۹۰۲ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس حاصل کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.