هوادران نامزدهای انتخاباتی در میان کولاک برف و سرما و با سر و صورتی پوشانده  نخستین تصاویر و پوسترهای تبلیغاتی نامزدهای  مورد حمایت خود را  در محل‌های و جایگاههای مشحص شده چسبانده و تبلیغات نفس‌گیر نامزدها برای جلب نظر و رای مردم عملا و به صورت رسمی آغاز شد.

ماموران شهرداری اردبیل برای جلوگیری از چسباندن تصاویر و پوسترهای نامزدهای انتخاباتی بر در و دیوار معابر از دور روز گذشته تابلوها و جایگاه‌های ویژه‌ای در میادین و خیابان‌ها برای این منظور تعبیه کرده‌اند هر چند که در همین آغازین ساعات تبلیغات انتخاباتی باد شدید تعدادی از تابلوها را تخریب و غیر قابل استفاده کرده است . 

شهروندان اردبیلی صبح امروز نخستین آثار تبلیغات انتخابات مجلس یازدهم را در میادین و معابر شهر اردبیل و دیگر شهرها و با تصاویر و پوسترهای رنگاررنگ نامزدهای انتخابات لمس کرده و  شهرهای برفی استان اردبیل به صورت رسمی چهره انتخاباتی به خود گرفته  و این فضا در 10 روز آینده همچنان پرشورتر و گسترده تر خواهد شد.

دهها ستاد و پایگاه تبلیغاتی نامزدها نیز  که در مغازه‌های بزرگ  و ساختمان‌های تجاری دایر شده  از صبح امروز رونمایی شد و جنب و جوش طرفداران نامزدها در این مکان‌ها  آغاز شده است.

نامزدهای انتخابات همچنین برنامه‌های رسمی تبلیغاتی خود را در قالب سخنرانی و دیدار علنی با مردم در محلات مختلف شهر و روستاها آغاز کرده و از طریق فضای مجازی ساعات سخنرانی و حضور در مساجد و مکان های تبلیغی خود را اطلاع رسانی می‌کنند  هر چند که این دید و بازدید و سخنرانی‌ها  از مدت ها پیش به صورت غیر علنی در جریان بود.

در این میان با اینکه شهرداری اردبیل جایگاه‌ها و تابلوهای ویژه ای را برای تبلیغات نامزدها در معابر و خیابان‌های شهر  مشخص کرده اما برخی از هواداران نامزدها باز اقدام به آلوده کردن فضای عمومی شهر کرده و اقدام به چسباندن تصاویر نامزد مورد حمایت خود بر روی تیرهای برق و در و دیوار معابر کرده اند.

ماموران شهرداری اردبیل از چند روز پیش پایه‌های کاشی‌کاری و نقاشی شده پل های شهری و نیز برخی معابر را  پوشانده‌اند تا هوادران نامزدهای انتخاباتی با چسباندن تصاویر و پوستر  چهره هنری این ابنیه‌ها را آلوده نسازند.

فرمانداری‌های پنج حوزه انتخابیه استان اردبیل نیز  اسامی نامزدهای انتخابات را اعلام و آگهی کرده و این اسامی در معابر و نیز در فضای مجازی در دستر س مردم قرار گرفته است.

در مساجد بزرگ شهرهای مختلف برنامه سخنرانی برای تمامی نامزدها پیش بینی شده تا آن‌ها به ارایه برنامه خود به مردم بپردازند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده با انتشار آگهی از طریق فرمانداری‌های حوزه های  انتخابیه  در اختیار مردم قرار گرفته  و در اجرای ماده ۵۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۴۰ آیین‌نامه اجرایی آن، فعالیت‌های تبلیغاتی کلیه نامزدهای تایید صلاحیت شده از روز ۲۴ بهمن ماه آغاز می‌شود.

بهروز ندایی افزود: تبلیغات این نامزدها در ساعت ۸ صبح روز اول اسفندماه ۲۴ ساعت قبل از روز انتخابات پایان می‌یابد.

در این میان ارگان های اجرایی و نظارتی استان اردبیل از نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنها می خواهند که  در چارچوب قوانین و مقررات تبلیغات خود را انجام داده و از اقدامات تحریک آمیز و غیر قانونی پرهیز کنند.

رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: قانونمداری مهمترین اصل در برگزاری انتخابات سالم و پرشور بوده  و مسوولان باید با تکالیف و وظایف قانونی خود به نحو درست و صحیح آشنا بوده و بر اساس ان عمل کنند ..

ناصر عتباتی  افزود: اگر جرم و تخلفی در حوزه‌های انتخاباتی اتفاق بیفتد، باید مجریان و هیات‌های نظارتی مستندات لازم و محکم را به مراجع قضایی به منظور برخورد با متخلفان ارسال نمایند.

وی بیان کرد: انتخابات سالم  با حضور حداکثری مردم از مهمترین هدف‌ نظام بوده  و در این بین هماهنگی و انسجام دستگاه‌ها و نهادهای متولی در برگزاری انتخابات ضروری به نظر می‌رسد.

رییس کل دادگستری استان اردبیل افزود: تخریب نامزدها ، مطرح کردن موضوع قومیتی، اختلال در امر انتخابات، متهم کردن مسوولان برگزاری انتخابات توسط نامزدها ، خرید و فروش آرا،  استفاده از امکانات دولتی و عمومی به نفع نامزدها  از جمله تخلفات انتخاباتی  می باشد  که به آن رسیدگی خواهد شد.

عتباتی گفت:  فعالیت  انتخاباتی نامزدها در همه زمینه‌ها به دقت رصد شده و تلاش می‌شود تا روند انتخابات به سالم‌ترین شکل برگزار شود.

بهروز ندایی  رییس ستاد انتخابات استان اردبیل نیز  با  اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام شده است، افزود: تلاش مسوولان استان بر این است انتخابات سالم و بدون تخلف برگزار شود.

معاون سیاسی استاندار اردبیل اظهارداشت: عزم جدی برای برگزاری سالم در مجریان انتخابات وجود دارد و مصمم هستیم با متخلفان انتخاباتی برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه  یک هزار و ۳۱۶ شعبه اخذ رای در نقاط مختلف این استان برای جمع‌آوری آرای مردم دایر خواهد شد گفت: تعداد شعبه‌های ثابت اخذ رای به میزان ۶.۵ درصد افزایش یافته ولی تعداد شعبه‌های سیار در این دوره اضافه نشده است.

به گزارش ایرنا ، شورای نگهبان با اعلام نتایج رسیدگی به شکایات داوطلبان نمایندگی در نهایت صلاحیت ۱۱۵ نفر را بعنوان نامزد انتخابات مجلس یازدهم در استان اردبیل تایید کرد.

 در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین ۴۷  نامزد، در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز ۲۷ نفر ، د ر حوزه انتخابیه گرمی مغان به هفت نفر ، در حوزه انتخابیه خلخال و کوثر ۲۴ نفر و در حوزه انتخابیه مشگین‌شهر هم  ۱۰  نامزد انتخاباتی با هم رقابت می کنند. تایید صلاحیت شدند.

هیات اجرایی انتخابات استان اردبیل صلاحیت ۲۴۱ داوطلب را تایید کرده و پرونده آنها را به هیات نظارت استان اردبیل ارسال کرده بود که در مرحله نخست هیات نظارت بر انتخابات استان اردبیل صلاحیت ۹۵ نفر از داوطلبان را تایید کرد.

شورای نگهبان در رسیدگی به شکایات در ۲ مرحله در نهایت تعداد تایید صلاحیت‌شدگان انتخابات را  ۱۱۵ نفر اعلام کرد.

استان اردبیل دارای پنج حوزه انتخابیه بوده و هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

 در ۱۰ دوره انتخابات مجلس مشارکت مردم در استان اردبیل حداکثر ۷۱.۱ درصد و حداقل ۵۱.۲ درصد بوده است.

۲۰ هزار نفر در فرایند برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در این استان اعم از عوامل اجرایی، بازرسی، نظارت و امنیت همکاری و مشارکت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.