دکتر ابولفضل باقری روز یکشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال افزود: برخلاف نگرانی ایجاد شده از سوی برخی از رسانه‌های غیر رسمی و فضای مجازی، در حال حاضر هیچ گونه موارد ابتلا به این بیماری در کشورمان مشاهده نشده و انتظار از گردانندگان فضای مجازی منطقه پرهیز از ایجاد هرگونه وحشت و نگرانی در بین مردم در خصوص این بیماری است.

وی با بیان اینکه بسیاری از نگرانی‌های ایجاد شده در بین مردم ناشی از بزرگ‌نمایی برخی از بیماری‌های واگیردار از جمله آنفلوآنزای شایع در فصل سرد امسال است، اظهار کرد: با انجام اقدامات پیشگیرانه از موج اول انفلوانزا که از شدت بالایی برخوردار بود براحتی بدون هرگونه تلفات عبور کرده و در حال گذر از موج دوم این بیماری با شدت کمتر هستیم.

دبیر شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال با توصیه به مردم جهت پرهیز از استفاده از ماسک‌های معمولی  برای پیشگری از ابتلا به بیماری‌های واگیردار گفت: استفاده از ماسک‌های معمولی توسط برخی از  افراد تنها ایجاد نگرانی در بین مردم بوده و تاثیری در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های واگیردار ندارد .

رییس دانشکده علوم پزشکی خلخال همچنین در باره موضوع کیک های آلوده گفت:در حالی که گسترش شایعات مربوط به کیک‌های آلوده در جامعه موجبات نگرانی بسیاری از مردم را فراهم کرده بود نتایج تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان داد که این کار نوعی شیطنت رقابتی بوده و ریشه‌ای ندارد .

در این جلسه فریدون بابایی فرماندار و رییس شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال نیز با توصیه به گردانندگان فضای مجازی منطقه برای پرهیز از ایجاد نگرانی در خصوص بیماری کرونا گفت: با عواملی که به هرعنوان موجبات نگرانی مردم را فراهم می‌سازند برخورد می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.