مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: گازرسانی به این روستاها در شهرستان‌های مشگین شهر، بیله سوار، پارس آباد، نیر، نمین، گرمی، کوثر و خلخال در مدت کمتر از ۶ ماه عملیاتی شده است.

سردار اسماعیلی همچنین از آغاز بهره برداری از پروژه گازرسانی به محورهای صنعتی سامیان و پایاب سد خداآفرین در سطح استان در راستای کمک به صنعت، تولید و اشتغال خبر داد و بیان کرد: برای اجرای این ۲ طرح گازرسانی با ۲۶۰ کیلومتر حجم شبکه گذاری، بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی خدمات شرکت گاز در استان اردبیل در طی ۴۱ سال پس از انقلاب را بسیار چشمگیر و ارزنده خواند و اضافه کرد: هم اینک ۱۰۰ درصد خانوارهای شهری و بیش از ۹۴ درصد از خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

اسماعیلی، صدور قبوض آنی، حذف قبوض کاغذی، ایجاد میز خدمت الکترونیکی و ارایه خدمات در بستر وب و توسعه گازرسانی تا رسیدن به وضعیت روستاهای سبز را از جمله اولویت‌های کاری شرکت گاز در استان اردبیل ذکر کرد.

تمامی ۲۹ نقطه شهری و یک هزار و ۳۱۲ روستای استان اردبیل به شبکه گاز لوله کشی شده کشور متصل هستند.

با بهره‌برداری از طرح‌های در دست اجرا تا سال ۱۴۰۰ و با رسیدن روستاهای دارای گاز استان اردبیل به بیش از ۹۸ درصد، پرونده گازرسانی روستایی در این استان بسته می‌شود.

میزان مصرف گاز استان اردبیل در سال گذشته ۲ میلیارد و ۳۴۰ میلیون متر مکعب بوده و نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان و بخش خانگی بزرگترین مصرف کنندگان گاز در این استان بوده‌اند.

۳۹ درصد از گاز استان اردبیل در نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان، ۴۳ درصد در بخش خانگی، ۹ درصد توسط جایگاه‌های سی.ان.جی و ۹ درصد نیز توسط بخش صنعت مصرف می‌شود.

هم اکنون یکهزار و ۳۶۵ واحد صنعتی، ۶۶ جایگاه سی.ان.جی و نیز ۴۸۸ هزار مشتری خانگی در استان اردبیل به خطوط گازرسانی کشور متصل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.