بابک مرسلی روز یکشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خلخال افزود: در این مدت برای ۴۰ مورد پرونده‌ها رای صادر شده و ۱۰ پرونده قاچاق کالا نیز در حال رسیدگی است.

وی با بیان اینکه در سال جاری قاچاقچیان کالا در این شهرستان به پرداخت سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال جریمه در حق دولت محکوم شدند،اظهارداشت: ۱۰ پرونده مربوط به قاچاق کالا که در حال رسیدگی است پس از استعلام اداره صمت و همچنین اداره از گمرک استان اردبیل به عنوان مرجع تشخیص کالای ایرانی و خارجی رای مقتضی برای این پرونده‌ها صادر خواهد شد.

مرسلی گفت: پرونده‌های قاچاق کالا در این شهرستان مربوط به قاچاق دستگاه تولید ارز دیجیتال (ماینر) لباس و پوشاک خارجی ،لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق خارجی و در بخش‌های مختلف کشاورزی ،صنعت ومعدن است که با تلاش ماموران ماموران پلیس مبارزه با قاچاق کالای این شهرستان تشکیل و به اداره تعزیرات حکومتی خلخال ارجاع شده است.

او با بیان اینکه عرضه و فروش کالای قاچاق جرم محسوب شده و شامل جزای نقدی و سایر مجازات‌های در نظر گرفته شده در قانون قاچاق کالا است، افزود: بسیاری از فروشندگان و یا خریداران کالای قاچاق با قوانین مربوط به این بحث ناآگاه بوده و یا اطلاعات آنها در این خصوص در حد ضعیف و محدود است.

او گفت: انتظار می‌رود اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی شهرستان با برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی برای زیرمجموعه‌های صنفی خود آنها را از قوانین مربوط به قاچاق کالا در کشور مطلع کنند تا دچار ضرر و زیان ناشی از تشکیل پرونده‌های قاچاق و پرداخت جرایم مربوط به عرضه و فروش کالای قاچاق نشوند.

وی اظهارداشت: مردم در صورت مشاهده موارد تخلف اقتصادی و قاچاق کالا اطلاع‌رسانی کرده و موارد را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ اداره صنعت ،معدن و تجارت و یا تلفن شماره ۱۳۵ تعزیرات حکومتی اطلاع دهند.

سیدناصر میرمرسلی ،رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت خلخال نیز در این جلسه از اجرای قانون مربوط به ممنوعیت فروش و عرضه لوازم خانگی فاقد شناسه از اول بهمن ماه امسال در فروشگاه‌های عرضه لوازم خانگی این شهرستان خبر داد.

او افزود: بر اساس این قانون داشتن شناسه کالا برای عرضه و فروش ۱۰ قلم کالا شامل یخچال ،فریزر ،ماشین لباس‌شویی ،ماشین ظرفشویی ،تلویزیون ،جاروبرقی ،کولرگازی ،اسپلیت و مایکرفر در فروشگاه‌های لوازم خانگی اجباری بوده و در غیر این صورت این کالاها قاچاق محسوب شده و برابر با قوانین مربوط به قاچاق کالا با فروشندگان برخورد خواهد شد.

وی گفت: تمام فروشندگان لوازم خانگی را برای تکمیل فرم مربوط به لیست لوازم خانگی مورد خود در فروشگاه و یا انبار و دریافت کد شناسه از اداره صمت فرصت دارند و همچنین فروشندگان باید لوازم خانگی اعلام شده را تا اول شهریور ماه ۹۹ بفروش رسانند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.