سرهنگ حسین نظافت  روز چهارشنبه در جلسه کمسیون پیشگیری از سرقت خلخال افزود: با وجود افزایش ۱۵ درصدی آمارجرایم سرقت‌های خرد،  این شهرستان فاقد سرقت‌های سازمان یافته و یا مسلحانه وبزرگ است.

او در عین حال  اظهار کرد:  جرایم سرقت در خلخال و در سه ماهه اول امسال ۷۹ درصد نسبت به بهار سال قبل افزایش داشت که با انجام اقدامات پیشگیرانه و تشدید برخوردها  این آمار در پایان اذر ماه امسال به ۱۵ درصد کاهش یافته است.

در این جلسه فرماندار خلخال نیز با تقدیر از تلاش ماموران پلیس آگاهی گفت: با افزایش و انجام اقدامات پیشگیرانه می‌توان میزان جرایم سرقت‌های خرد در نیمه نخست امسال بطور قابل ملاحظه‌ای نسبت به زمان مشابه سال قبل کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه سارقان همواره به دنبال استفاده از راحترین شیوه سرقت هستند، افزود: در کنار اقدامات پیشگیرانه همچون تقویت سیستم ایمنی و نصب دوربین‌های مداربسته در اماکن، با برگزاری دوره‌های آموزشی برای گروه‌های مختلف اجتماعی نیز می‌توان جرایم سرقت را به حداقل کاهش داد .

او با بیان اینکه این شهرستان رتبه سوم استان اردبیل را در اقدامت پیشگیرانه از سرقت به خود اختصاص داده است،  اظهار داشت: ضعف سیستم ایمنی ساختمان‌های در حال ساخت و نیمه‌کاره بیشترین موارد سرقت‌های خرد این شهرستان را به خود اختصاص داده و انتظار از شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان انجام اقداماتی در خصوص الزام مالکان و مجریان به رعایت موارد ایمنی و پیشگیرانه از سرقت است.

او افزایش تعداد دوربین‌های مدار بسته در مناطق مختلف شهر با قدرت ذخیره‌سازی بالا از سوی شهرداری ، تقویت سیستم ایمنی مدارس ، رفع نواقص روشنایی معابر ، نظارت و کنترل بر نحوه خرید و فروش واحدهای صنفی ضایعاتی ، برگزاری دوره‌های آموزشی مقابله با سرقت احشام برای صاحبان دامداری‌ها ،شناسایی مناطق جرم‌خیز توسط ماموران پلیس آگاهی ، اجرای دستورالعمل های مربوط به ایمنی اماکن مقدس، مساجد و بقاع متبرکه، امامزداگان از سوی اداره اوقاف وامورخیریه  را از جمله راه‌کارهای کاهش آمار سرقت در این منطقه ذکر کرد.

وی از شناسایی ۱۱ منطقه جرم خیز شهر خلخال توسط ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد و افزود:با توجه به قرار گرفتن ساختمان‌های خالی نیمه مخروبه در داخل مناطق شناسایی شده جرم خیز انتظار از شهرداری تخریب این ساختمانها و از بین بردن زمینه جرم در اینگونه اماکن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.