به گزارش پنجشنبه ایرنا، حسن قبادی در جلسه  شورای اداری بیله سوار اظهار کرد: این مهم می تواند موجب تحول بزرگ در این شهرستان مری شود.

وی با بیان اینکه بیله‌سوار به لحاظ شرایط آب و هوایی و خاک حاصلخیز مستعد تولیدات کشاورزی و در مسیر توسعه و پیشرفت  است، اضافه کرد: از ۳۶ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی پایاب سد خداآفرین که با مدرن ترین و پیشرفته‌ترین سیستم آبیاری مجهز می‌شود  ۲۷ هزار هکتار یعنی بالای ۷۰ درصد پروژه در شهرستان بیله سوار قرار دارد.

فرماندار شهرستان بیله سوار بیان کرد: عشایر  قشلاقات این شهرستان  ۲۵ درصد گوشت قرمز استان را تولید می‌کنند و با توجه به مشکلات در حوزه راه و بهداشت و درمان  نیازمند اعتبارات لازم برای رفع مشکل هستند،  آداب و رسوم و آفریده های دست عشایر بهترین و بزرگترین زمینه برای بحث گردشگری است و  تنها جشنواره ملی ثبت شده در عشایر شاهسون در این شهرستان برگزار شده و امید می رود که با ترویج گردشگری این مورد بین المللی شود.

قبادی با اشار به اینکه  بیله‌سوار دروازه ورود به حوزه منطقه قفقاز است افزود:  ۷۰ کیلومتر مرز شهرستان بیله سوار فرصت مغتنمی برای توسعه است، با شبانه روزی شدن گمرک و پایانه مرزی که از اردیبهشت ماه سال گذشته  محقق شد شاهد افزایش ترانزیت و صادرات و تحولات عظیمی در منطقه هستیم. 

فرمانار بیله سوار یکی از مشکلات این شهرستان را نداشتن جاده و بزرگراه های ایمن ذکر کرد و گفت: چهاربانده کردن جاده های نا ایمن مغان علاوه بر اینکه مطالبات اصلی مردم هست علاوه بر امنیت جانی اهالی و تسریع در حضور سرمایه گذاران را فراهم خواهد نمود.

این شهرستان در 165 کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.