به علت لغزندگی سطح جاده در محور ارتباطی خلخال به اسالم یک دستگاه کامیونت ایسازو در حوالی روستای مجره از توابع بخش مرکزی این شهرستان از جاده خارج و در کنار جاده واژگون شد که براثر این حادثه راننده خودرو مصدوم و راهی بیمارستان شد .

همچنین به علت یخبندان سطح جاده و براثر برخورد ۲ دستگاه خودروی سواری پراید وپژو ۲۰۶ فاقد زنجیر چرخ در محور ارتباطی اسالم به خلخال در حوزه استحفاظی استان گیلان ۲ تن از سرنشینان خودروی پراید مصدوم شده و به علت شدت برخورد خوروها با هم دیگر بدنه هردو خودرو به شدت آسیب دیدند .

در عین حال عملیات جستجوی یک دستگاه خودروی مفقود شده با ۴ سرنشین توسط نجاتگران پایگاه امداد و نجات هلال احمر مابین روستای قزل‌درق و  کلی در محور ارتباطی خلخال به هشتجین مرکز بخش با اعلام خبر مراجعه این خودرو به مقصد مورد نظر متوقف شد .

رییس جمعیت هلال احمر خلخال در گفتگو با ایرنا گفت:ساعت ۵ صبح امروز خبر مفقودی یک دستگاه خودروی سورای با ۴ سرنشین در مسیر راه  روستایی و پوشیده از برف قزل درق به کلی  به جمعیت هلال احمر خلخال اعلام و این جمعیت نیروهای امدادی خودرا برای یافتن خودروی مفقود شده به محل اعزام که با مراجعه سرنشینان خودرو به مقصد خود در ساعت ۶.۳۰ عملیات جستچو متوقف شد .

حجت الاسلام عبدالاحد بابایی اظهار داشت:سرنشینان این خودرو به علت نداشتن زنجیر چرخ مدتی را در کنار جاده و دور ازچشم رانندگان عبوری در کولاک متوقف بودند که با کمک مسافرین ورانندگان عبوری به مقصد خود در روستای کلی هدایت شدند .

فرمانده  پلیس راه خلخال به اردبیل نیز  با اشاره به بارش اولین برف زمستانی و تغییر شرایط جوی بر ضرورت قانونمندی رانندگان تاکید کرد و گفت: تردد از جاده خلخال - اسالم فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

سرهنگ علیرضا صحبتی  افزود: به دنبال تغییر شرایط جوی و کاهش چشمگیر دمای هوا اولین برف زمستانی  بر زمین نشسته و مشکلاتی را در تردد عادی وسایط نقلیه به وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون تمامی جاده‌های ارتباطی منطقه جنوب استان اردبیل از جمله راه ارتباطی خلخال به اسالم و اردبیل به سرچم باز بوده و تردد در آنها امکان‌پذیر است، گفت: عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در بیشتر جاده‌ها با تلاش راهداران انجام شده است.

او بر لزوم همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی بویژه زنجیر چرخ و نیز اطمینان از سالم بودن سیستم گرمایشی و برف‌پاکن خودروها تاکید کرد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.